• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Department of Education and Special Education på utgivelsesdato 
  •   Hjem
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Arts and Education
  • Department of Education and Special Education
  • Blar i Department of Education and Special Education på utgivelsesdato
  •   Hjem
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Arts and Education
  • Department of Education and Special Education
  • Blar i Department of Education and Special Education på utgivelsesdato
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Department of Education and Special Education på utgivelsesdato

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 21-40 av 628

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Kunnskaper og oppfatninger - implikasjoner for etterutdanning 

      Fauskanger, Janne; Mosvold, Reidar (Journal article; Peer reviewed, 2008-06)
      Målet med enhver ny læreplan eller skolereform er å forbedre en nåværende praksis. Med innføringen av Kunnskapsløftet skal lærerne få et kompetanseløft. Begrunnelsen er at elevene da vil få bedre matematikkundervisning, ...
    • Skolevegring og skolebaserte tiltak 

      Østevik, Elin Knutsen (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)
      Skolevegring er en alvorlig problematikk som kan få store konsekvenser for barn og unge. Forskningsresultater viser at de står i fare for å henge etter både faglig og sosialt på grunn av stort fravær (Kearney, 2001). Dette ...
    • Fra Salamanca prosessen til rammeplan for barnehage : en analyse av inkluderende pedagogikk 

      Norheim, Erlend (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)
    • Hvilken generell kunnskap bør lærerne ha om barn som har opplevd omsorgssvikt og hvordan kan de best forholde seg til slike barn? 

      Mellemstrand, Therese Løvbrekke (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)
      Gjennom alle tider er nok barn blitt mishandlet, utnyttet og misbrukt av deres nærmeste omsorgspersoner. Studier viser at mer enn 12000 barn i Norge hvert år utsettes for omsorgssvikt (www.helsenytt.no). Undersøkelser ...
    • Mellom Linjene : om sammenhengen mellom språk og sosial fungering hos små barn 

      Stangeland, Elisabeth Brekke (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)
      Forskning viser at det er en sammenheng mellom språk og atferd. Språklige vansker assosieres i utstrakt grad med blant annet atferdsproblematikk og svak sosial kompetanse (Rice, Sell, & Hadley, 1991). Ut fra dette har ...
    • Alle med i systemet : Hvilke muligheter og virkemidler har førskolelæreren for å fange opp barns språklige og sosiale kompetanse 

      Lindeland, Kirsten (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)
      I dagens samfunn er barnehagene en viktig del av barns oppvekstmiljø. Internasjonal og nasjonal forskning har vist at det vil ha positiv effekt på læring og videre utvikling dersom det tilbudet barna mottar før skolestart ...
    • ”Tan jeg væe me å lete?” En studie om lekemestring hos barn med språkvansker 

      Eek, Ingrid Tjøstheim (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)
      Formålet med studien var å se nærmere på hvordan førskolebarn med språkvansker mestret lek, og hvilke konsekvenser dårlig lekemestring kan føre til hos disse barna. Studien ble gjennomført via observasjon av barns lek, ved ...
    • Challenges and possibilities in Norwegian classroom drama practice 

      Sæbø, Aud Berggraf (Journal article; Peer reviewed, 2009)
      My specific teaching and research interest is drama in the classroom drama as a teaching and learning medium to fulfil a curriculum demand for student-active, creative and aesthetic learning processes. In this article ...
    • Samarbeidslæring i norske grunnskoler : en analyse av syv mastergradsavhandlinger 

      Halvorsen, Maria Therese (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)
      Tema og problemstilling : Temaet for masteroppgaven min er samarbeidslæring. Formålet med oppgaven min har vært å finne ut hvordan samarbeidslæring forstått i lys av Johnson, Johnson & Holubec (1994) sin teori om Cooperative ...
    • Utvikling av staveferdigheit : ei kvantitativ undersøking i ein norsk barneskule 

      Gilja, Tove (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)
      Målet med denne masteroppgåva er å sjå på korleis elevar i barneskulen tileignar seg staveferdigheit. Forskarar innanfor temaet staving er usamde om korleis utviklinga av staveferdigheit går føre seg. Tilhengjarane av ...
    • Skolemiljø og skolevegring : skolerelaterte faktorers betydning for skolevegring 

      Rudjord, Kristin (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)
      Bakgrunn og formål : Masteroppgaveprosjektet tar sikte på å få kunnskap om elever med skolevegring i ungdomsskolen. Nærmere bestemt ønsker jeg å belyse hva elevene selv mener er mulige årsaker til skolevegring. Fokuset ...
    • School-based intervention programs for symptoms of traumatic stress 

      Simonson, Erika Lea (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)
      This thesis attempts to provide an up-to-date overview of school-based intervention programs for symptoms of traumatic stress. The objectives were: 1) to identify school-based intervention programs for preventing or reducing ...
    • En studie av et lesekurs som baserer seg på hypotesen om at vansker med hurtig benevnelse er en av hovedårsakene til dysleksi 

      Mosvold, Kristine Agnes Kråkenes (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)
      I denne studien ble det laget et lesekurs som bygget på et treningsopplegg som tok utgangspunkt i at vansker med hurtig benevnelse var en av hovedårsakene til lesevansker. Målet med denne studien var å se hvorvidt ...
    • Kontaktlæreres oppfatning og kunnskapsnivå om psykose i videregående skole i Norge 

      Skogøy, Mari Rostrup (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)
      Tema i oppgaven er læreres holdninger og kunnskapsnivå om psykose og deres muligheter til å hjelpe. Videre har jeg undersøkt om lærere har den nødvendige kunnskap for å kunne identifisere tidlige tegn på psykose hos ...
    • Ole - et problem eller en mulighet? : om læreres muligheter til å oppdage og videreutvikle elever med AD/HD sine potensial og positive egenskaper 

      Petterson, Maria Tunsberg (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)
      Det overordnede tema/forskningsspørsmålet i dette prosjektet er hvilke muligheter lærere har til å oppdage og videreutvikle potensial og positive egenskaper hos elever med en AD/HD diagnose. For å kunne belyse dette var ...
    • Bare velg mer, uten å velge bort noe! : en studie av skriftspråkstimulering hos tospråklige hørselshemmede barn i alderen 2- 6 år 

      Jøsang, Britt (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)
    • "ALLE MED" i fellesskapet : en studie over effekten bruken av observasjonsverktøyet "ALLE MED" har på den pedagogiske virksomheten i barnehagene 

      Klingsheim, Hege Byberg (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)
      Formålet med denne studien var å studere om observasjonsverktøyet ALLE MED har en effekt på den pedagogiske virksomheten i barnehagene som bruker dette verktøyet. Det har den siste tiden vært fokus og debatt om kvalitet ...
    • Migrant pupils and equal opportunities? how does norwegian teacher education qualify to teaching in multicultural schools? 

      Lea, Martha (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)
      If the prognosis of the future demographic situation in Norway is right, the percentage of immigrants will more than double the next 50 years, and become somewhere between 21 and 31 %. Today migrant pupils seem to be ...
    • Fysisk aktivitet som et verktøy for å styrke relasjoner og prestasjoner hos elever med atferdsvansker : en kvalitativ studie blant lærere 

      Mong, Hanne Herigstad (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)
      Bakgrunn Atferdsvansker er et stadig problem i dagens skole. Derfor må man finne gode tiltak for hvordan man arbeider sammen med elever med atferdsvansker. I noen tilfeller skyldes atferdsvanskene tilknyttingsforstyrrelser. ...
    • Samhandling og samarbeid mellom barneverntjenesten og skole i krevende saker : hvilke utfordringer ligger i samarbeidet? 

      Bekkeheien, Åslaug (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDette delarkivetUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit