dc.contributor.author | Fauskanger, Janne | |
dc.contributor.author | Hanssen, Brit | |
dc.date.accessioned | 2014-02-11T12:29:23Z | |
dc.date.available | 2014-02-11T12:29:23Z | |
dc.date.issued | 2011-06 | |
dc.identifier.citation | Fauskanger, J.; Hanssen, B. (2011) Frafall og omvalg i lærerutdanningen : hva kan vi gjøre noe med og hva må vi leve med? Uniped, 34(2) pp. 55-66 | no_NO |
dc.identifier.issn | 1893-8981 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/185535 | |
dc.description.abstract | Vi vet hvor mange studenter som slutter i allmennlærerutdanningen
(ALU)1, hvor mange som fullfører den på normert tid og hvor mange
som bruker lenger tid enn den normerte. Utover det vet vi faktisk lite
om hvorfor studenter velger å avslutte ALU. Vi vet også lite om de reelt
avslutter sine studier eller starter på andre studier og dermed g jør et
omvalg. Denne artikkelen, en casestudie, er basert på telefonintervjuer
av studenter som har avsluttet ALU ved Universitetet i Stavanger
(UiS). Studiens hensikt er å formidle noen studenters begrunnelser for
å slutte. Hva begrunnelsene forteller oss, danner grunnlag for å
diskutere hva vi som lærerutdanningsinstitusjon kan lære av studentenes
fortellinger. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | Universitets- og høgskolerådet | no_NO |
dc.subject | lærerutdanning | no_NO |
dc.subject | allmennlærerutdanning | no_NO |
dc.title | Frafall og omvalg i lærerutdanningen : hva kan vi gjøre noe med og hva må vi leve med? | no_NO |
dc.type | Journal article | no_NO |
dc.type | Peer reviewed | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 55-66 | no_NO |
dc.source.volume | 34 | no_NO |
dc.source.journal | Uniped | no_NO |
dc.source.issue | 2 | no_NO |