Blar i Studentoppgaver (HF-IGIS) på forfatter "Gjestsen, Åse Kathrine"
-
Dysleksivennlig skole – læreres selvrapportering om bruk av varierte arbeidsmåter, metoder som sikrer forståelse og vurdering for læring på en dysleksivennlig skole
Mala, Jarle Rødne (Master thesis, 2023)Formålet med denne studien er å finne ut om man kan se et gjennomsyret fokus blant lærerne ved en dysleksivennlig skole på en rekke områder knyttet til undervisningen deres. Det ble derfor undersøkt hvilken grad lærerne ... -
Kjønnsforskjeller i staveferdighet. En kvantitativ studie av jenters og gutters ferdigheter i staving av regulære og irregulære ord i 2. klasse.
Ellingsen, Hanne Cecilie (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06-12)Studiens problemstillinger var som følger: Hvilke kjønnsforskjeller er det i staveferdighet av regulære og irregulære ord på 2. trinn? Hvilke kjønnsforskjeller er det i staveferdighet av regulære og irregulære ord blant ... -
Lærerkompetanse i spesialpedagogikk – tilpassing av leseundervisningen på 1. trinn
Teien-Lund, Tuva (Master thesis, 2022)Temaet for masteroppgaven var tilpasset opplæring på 1. trinn. Formålet var å undersøke om lærere med ulik kompetanse i spesialpedagogikk tilpasser forskjellig. For å undersøke dette ble det valgt en problemstilling: Hvordan ... -
Lærernes kartlegging av leseutvikling på 1. trinn, og lærernes bruk av kartleggingsresultatene
Utsola, Kathrine (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020)Formålet med studien var å undersøke lærernes kartleggingspraksis av leseutvikling på 1. trinn, samt hva lærerne rapporterer at de bruker kartleggingsresultatene til. Studien bygger på data innhentet fra en spørreundersøkelse ... -
Svake stavere på 5. trinn: Hvordan er ordavkodings- og staveferdighetene deres?
Byberg, Gunn (Master thesis, 2017-06-12)Denne studien har fokus på svake stavere på 5.trinn. Problemstillingene som blir tatt opp er: 1. Hvordan er ordavkodingsferdigheten til svake stavere på 5.trinn? 2. Er det forskjell med henhold til stavestrategier for svake ...