Blar i Studentoppgaver (HF-IGIS) på emneord "håndtering"
Viser treff 1-6 av 6
-
Aggresjon i barnehagen. En kvalitativ studie av pedagogiske lederes opplevelser og erfaringer med aggresjon i barnehagen.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06-12)Tema for denne masteroppgaven er pedagogiske lederes opplevelser og erfaringer med aggresjon i barnehagen. Følgende problemstilling blir stilt: Hvilke erfaringer har pedagogiske ledere med aggresjon i barnehagen? Studien ... -
Hvilken generell kunnskap bør lærerne ha om barn som har opplevd omsorgssvikt og hvordan kan de best forholde seg til slike barn?
(Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)Gjennom alle tider er nok barn blitt mishandlet, utnyttet og misbrukt av deres nærmeste omsorgspersoner. Studier viser at mer enn 12000 barn i Norge hvert år utsettes for omsorgssvikt (www.helsenytt.no). Undersøkelser ... -
Hvordan forebygger og håndterer lærere i Respektskoler proaktiv aggresjon?
(Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2011;, Master thesis, 2011)Aggresjon kan på mange måter sies å være et av de mest alvorlige sosiale problemene i dagens samfunn (Berkowitz, 1993). Problemer knyttet til aggressiv atferd viser også igjen i skolen, og det er mye som tyder på at det ... -
Hvordan håndterer pedagoger elever som i tidlig alder viser aggressiv atferd?
(Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009) -
Ny i yrket : hvordan forstår og håndterer nyutdannede allmennlærere aggresjon?
(Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2011;, Master thesis, 2011)Formålet med studien har vært å belyse hvordan nyutdannede allmennlærere forstår og håndterer aggresjon. Aggresjon i skolen er en reell utfordring og slik atferd påvirker læringsaktiviteter negativt (Ogden, 2001). ... -
Reaktiv aggresjonsproblematikk i barnehagen
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2012;, Master thesis, 2012)Formålet med denne masteroppgaven er å se på hvordan pedagoger i barnehagen håndterer barn som viser reaktiv aggresjonsproblematikk. Med tanke på at studien er rettet mot barnehagen vil også tidlig innsats være en viktig ...