• Barnets beste? Foreldre med flyktning-bakgrunn og samarbeid med barnehagen: En analyse av foreldres erfaringer 

      Mortensen, Carina Edland (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-06)
      Formålet med denne studien har vært å bidra til kunnskap om utvikling av samarbeid mellom barnehagen og hjemmet preget av gjensidig forståelse og medvirkning. Forskning på feltet viser at selv om samarbeidet er viktig for ...
    • Hvordan forklare jentemobbing : hvorfor og hvordan mobber jenter? 

      Åmodt, Hanne (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2010;, Master thesis, 2010)
      Målet med denne oppgaven er få mer kunnskap rundt temaet jentemobbing. Salmivalli(2006) beskriver jentemobbing som en slags usynlig form for mobbing. Mobbingen dreier seg ofte om utstøting, intriger, ryktemakeri og ...
    • Hvordan kan man aktivisere medelever i kampen mot mobbing? 

      Torsen, Linda Therese (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-06)
      Temaet for studien har vært mobbing, og tilskuernes rolle i forhold til fenomenet. Forskningsspørsmålet har vært «Hvordan kan man aktivisere medelever i kampen mot mobbing?». Hensikten med studien har vært å innhente ...
    • Rom, material og makt - vilkår for barns deltakelse 

      Digernes, Gørill (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2016-06)
      Sammendrag Temaet for denne oppgaven er barnehagerommet og hvordan rom, material og makt skaper vilkår for barns deltakelse. Jeg ønsket å belyse problemstillingen: «Hvordan skaper barnehagerommet vilkår for barns ...