Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEikeland, Ingunn
dc.date.accessioned2013-12-19T13:46:13Z
dc.date.available2013-12-19T13:46:13Z
dc.date.issued2013-11-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/185834
dc.descriptionMaster's thesis in Special educationno_NO
dc.description.abstractDette masterprosjektet har til hensikt å undersøke hvordan elever som i løpet av ungdomstiden har fått opplæring ved en sykehusskole gjennomfører videregående opplæring, og hvilke erfaringer de har gjort seg i sitt utdanningsløp. Studien består av to undersøkelser: en registerstudie og en intervjustudie. Registerstudien viser at vi har å gjøre med sårbare elever som på gruppenivå fullfører videregående i langt mindre grad enn sine jevnaldrende på landsbasis. I intervjustudien presenteres fortellingene til seks ungdommer som i stor grad har lykkes til tross for omfattende og vedvarende utfordringer med hensyn til sin psykiske helse. Studien utforsker hva det er som har hatt en slik læringsstøttende effekt at disse elevene har lykkes med å fullføre skolegangen til tross for vedvarende store belastninger knyttet til sin psykiske helse.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwayno_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-HF-IGIS/2013;
dc.subjectspesialpedagogikkno_NO
dc.subjectvideregående opplæringno_NO
dc.subjectpsykisk helseno_NO
dc.subjectinklusjonno_NO
dc.subjectlæringno_NO
dc.subjectdeltakelseno_NO
dc.subjectproduktive pedagogikkerno_NO
dc.subjecthåpno_NO
dc.titleHåpets pedagogikkerno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (HF-IGIS) [994]
    Master- og bacheloroppgaver i Spesialpedagogikk / Migrasjoner og interkulturelle relasjoner / Matematikkdidaktikk

Vis enkel innførsel