Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorDessingué, Alexandre
dc.contributor.advisorWagner, David
dc.contributor.authorGjesdal, Mallin
dc.date.accessioned2018-01-17T13:54:52Z
dc.date.available2018-01-17T13:54:52Z
dc.date.issued2017-11-21
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2478002
dc.descriptionMaster's thesis in History didacticsnb_NO
dc.description.abstractSiktemålet med denne masteroppgaven var å kartlegge i hvilken grad skolens demokratimandat kommer til syne i lærebøker for historie vg3. Med utgangspunkt i begrepene dannelse og medborgerskap har jeg utført en kvalitativ innholdsanalyse av vg3-delen av Cappelen Damms lærebok Historie vg2-vg3 og Gyldendals lærebok Perspektiv.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjecthistoriedidaktikknb_NO
dc.subjectlærebokanalysenb_NO
dc.subjectdannelsenb_NO
dc.subjectmedborgerskapnb_NO
dc.subjecthistoriebevissthetnb_NO
dc.subjectidentitetnb_NO
dc.titleDannelse og medborgerskap i historiefaget - En komparativ innholdsanalyse av to læreverks bidrag til skolens demokratimandatnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Historie: 070nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283nb_NO
dc.source.pagenumber129nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal