Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBillington, Mary Genevieve
dc.contributor.authorGilje, Karoline Amalie
dc.date.accessioned2019-11-19T09:44:33Z
dc.date.available2019-11-19T09:44:33Z
dc.date.issued2019-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2629231
dc.descriptionMaster's thesis in Literacy studiesnb_NO
dc.description.abstractLekser er eit omdiskutert tema, både i media, rundt middagsbordet, i klasserommet, og på foreldremøte. Denne masteroppgåva handlar om dette omdiskuterte teamet; om lekser, meir spesifikt leselekser. Masteroppgåva er ein kvalitativ studie som har basert seg på forskingsintervju med lærarar og foreldre. Datamaterialet frå forskingsintervjua har blitt analysert gjennom ei temasentrert tilnærming. Hensikta med studien har vore å undersøkja: Korleis erfarer og opplever lærarar og føresette leseleksene etter innføring av ny leseleksemodell på første til fjerde klassetrinn? I studien blir det avdekka motstridande funn frå lekseforskinga. Enkelte funn indikerer at lekser i verste fall kan vere skadeleg for elevane, og i beste fall bidra til at heimen får eit innblikk i elevane sin faglege kompetane, samt høve til å delta i deira utvikling. Målet er at studien kan bidra til skulen si evaluering av leseleksemodellen, samt vera eit tilskot til den mangelfulle forskingslitteraturen som omhandlar leselekser. Skulen studien har referert til, har brukt leseleksemodellen sidan 2012. Lesedugleiken til elevane som brukar modellen blir kartlagt kontinuerleg, og elevane vert plassere i nivåinndelte lesegrupper. Skulen brukar rettleia lesing som metode i lesegruppene, og leseuniverset sine lettlestbøker fungerer som leselekser. Ein anna viktig faktor i leseleksemodellen er eit solid skule- og heimsamarbeid. Foreldreinformantane har uttalt at det er spanande å følgja leseutviklinga til elevane, og at det er givande å sjå at tida og arbeidet dei legg ned i leseleksene gir avkastning. Vidare indikerer resultata i studien at leseleksemodellen kan bidra positivt til elevane si tru på eiga meisting og læring, deira sjølvbilete i arbeidet med leselekser, samt til relasjonen mellom foreldre og barn. Informantgruppene har ulike opplevingar og erfaringar knyta til leseleksesmodellen, studien løftar såleis fram områda der informantane er samde, og usamde. På denne måten vil masteroppgåva gje eit bilete på kva område i leseleksemodellen som fungerer tilfredsstillande, samt område der det er trong for endring.nb_NO
dc.language.isonnonb_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectlesevitenskapnb_NO
dc.subjectliteracy studiesnb_NO
dc.subjectleksernb_NO
dc.subjectlesingnb_NO
dc.title"Gi mitt barn lesehunger"nb_NO
dc.title.alternativeEin kvalitativ studie av lærarar og foreldre sin respons på innføring av ny leseleksemodell på første til fjerde klassetrinn.nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Literary disciplines: 040nb_NO
dc.source.pagenumber93nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (HF-IGIS) [995]
    Master- og bacheloroppgaver i Spesialpedagogikk / Migrasjoner og interkulturelle relasjoner / Matematikkdidaktikk

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal