Show simple item record

dc.contributor.advisorHavik, Trude
dc.contributor.authorHidle, Tina
dc.date.accessioned2021-02-18T09:31:21Z
dc.date.available2021-02-18T09:31:21Z
dc.date.issued2020-06-08
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2728852
dc.descriptionMaster's thesis in Special educationen_US
dc.description.abstractDenne kvalitative studien undersøker ulike skolers ansatte og deres samarbeidspartneres kunnskap og erfaring med skolefravær, samt presenterer hva de gjør for å forebygge skolefravær. Studien baserer seg på fokusgruppeintervjuer ved seks skoler i to ulike fylker i Norge. Resultatene av studien indikerer at foreldreinvolvering og samarbeid med andre instanser kan være krevende. Videre viser studien at skolene ofte ser sammenhengen mellom problematisk fravær og psykisk helse, og at fraværsregistrering og overganger er de forebyggende tiltakene de oftest iverksetter mot skolefravær.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwayen_US
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectulike typer skolefraværen_US
dc.subjectskolefraværen_US
dc.subjectspesialpedagogikken_US
dc.subjectforebyggende tiltaken_US
dc.subjectfokusgruppeintervjuen_US
dc.subjectutdanningsvitenskapen_US
dc.titleSkolens ansatte og samarbeidspartneres kunnskap og erfaring med skolefraværen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282en_US
dc.source.pagenumber54en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal