dc.contributor.advisor | Havik, Trude | |
dc.contributor.author | Hidle, Tina | |
dc.date.accessioned | 2021-02-18T09:31:21Z | |
dc.date.available | 2021-02-18T09:31:21Z | |
dc.date.issued | 2020-06-08 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2728852 | |
dc.description | Master's thesis in Special education | en_US |
dc.description.abstract | Denne kvalitative studien undersøker ulike skolers ansatte og deres samarbeidspartneres kunnskap og erfaring med skolefravær, samt presenterer hva de gjør for å forebygge skolefravær. Studien baserer seg på fokusgruppeintervjuer ved seks skoler i to ulike fylker i Norge. Resultatene av studien indikerer at foreldreinvolvering og samarbeid med andre instanser kan være krevende. Videre viser studien at skolene ofte ser sammenhengen mellom problematisk fravær og psykisk helse, og at fraværsregistrering og overganger er de forebyggende tiltakene de oftest iverksetter mot skolefravær. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | University of Stavanger, Norway | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020; | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | ulike typer skolefravær | en_US |
dc.subject | skolefravær | en_US |
dc.subject | spesialpedagogikk | en_US |
dc.subject | forebyggende tiltak | en_US |
dc.subject | fokusgruppeintervju | en_US |
dc.subject | utdanningsvitenskap | en_US |
dc.title | Skolens ansatte og samarbeidspartneres kunnskap og erfaring med skolefravær | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282 | en_US |
dc.source.pagenumber | 54 | en_US |