Frå hylle til hjarte: Perspektiv på tekstpraksisar på eit skulebibliotek
Master thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3166852Utgivelsesdato
2024Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Studentoppgaver (HF-IGIS) [1164]
Sammendrag
Formålet med denne avhandlinga er å undersøkja korleis éin skulebibliotekar og eit utval elevar erfarer ulike tekstpraksisar på eit skulebibliotek. Problemstillinga, «Kva for tekstpraksisar kan identifiserast på eit skulebibliotek i Rogaland?», gir retning for vår forsking. Forskingsprosjektet består av tre omvisingsintervju med elevar frå 7. trinn, eit semistrukturert intervju med elevar frå 6. trinn, to observasjonsøkter av ulike tekstpraksisar på skulebiblioteket og to omvisingsintervju med bibliotekaren på den gjeldande forskingsskulen. Analysen indikerer at elevane hyppigare oppsøkjer og oppheld seg på skulebiblioteket når det er lett tilgjengeleg. Elevane set pris på at skulebiblioteket ikkje berre er ein stad for stillelesing, men òg ein stad der det går føre seg ulike tekstpraksisar, noko som gjer det til eit differensiert rom i forhold til klasserommet. Analysen tilseier at biblioteket er eit felles satsingsområde på skulen, som òg er integrert i skulen sitt planverk. Dette hevdar bibliotekaren er avgjerande for skulebiblioteket sin suksess og effektive drift. Analysen indikerer òg at dei økonomiske rammene spelar ei avgjerande rolle. Til tross for eit pressa budsjett på skulen, har skuleleiinga valt å prioritera skulebiblioteket. Bibliotekaren hevdar at skuleleiinga si økonomiske satsing og eksterne økonomiske midlar, har vore avgjerande for å realisera draumen om eit dynamisk skulebibliotek med ulike tekstpraksisar som legg til rette for elevane si leselyst. The purpose of this thesis is to explore how a school librarian and a nominated group of students experience a selection of literacy practices in a school library. The research question: «What literacy practices can be identified in a school library in Rogaland?», guides our research. The project consists of three guided tours with students from the 7th grade, a semi-structured interview with students from the 6th grade, two observation sessions of literacy practices in the school library, and two guided tours with the librarian at the research school. The analysis indicates that students more frequently visit and spend time in the school library when it is easily accessible. Students appreciates that the school library is not only a place for silent reading but also a place where various social literacy practices take place, making it a differentiated room compared to the classroom. The analysis indicates that the school library is a common focus area in the school, which is also integrated into the school´s planning framework. The librarian claims that this is crucial for the success and effective operation of the school library. The analysis also indicates that financial constraints ultimately play an imperative role. Despite a tight budget at the school, management´s financial investment and external funding have been crucial in realizing the dream of a dynamic school library with various literacy practices that facilitate ludic reading.