Browsing UiS Brage by Author "Gourvennec, Aslaug Fodstad"
Now showing items 1-10 of 10
-
Adaptvurder: Study Protocol for an Upcoming Adaptive Reading Test
Bakken, Arild Michel; Gourvennec, Aslaug Fodstad; Walgermo, Bente Rigmor; Solheim, Oddny Judith; Foldnes, Njål; Uppstad, Per Henning (Peer reviewed; Journal article, 2023)Effective reading instruction requires precise assessment of the learner’s current skill level. For young learners, however, assessment often comes at a great cost: Tests take a long time and students are presented with ... -
Co-Teaching Implementation: How Do School Leaders Support Teachers?
McTigue, Erin; Gourvennec, Aslaug Fodstad; Solheim, Oddny Judith; Jensen, Maria Therese (Peer reviewed; Journal article, 2023)School leaders play a pivotal role in fostering change and improvement, including via teacher-led interventions, such as co-teaching. Leaders’ vision and support create the conditions for teachers to maximize the effectiveness ... -
”Det rister litt i hjernen” : En studie av møtet mellom høytpresterende elever i videregående skole og litteraturfaglig praksis
Gourvennec, Aslaug Fodstad (PhD thesis UiS;, Doctoral thesis, 2017-09)The dissertation "Det rister litt i hjernen". En studie av møtet mellom høytpresterende elever i videregående skole og litteraturfaglig praksis [“My Brain Is Rattling”. A Study of the Dialogue Between High-Ahieving Upper ... -
"Det står ikke i teksten". En kvalitativ flercasestudie av hvordan lærerens bruk av spørsmål kan tilrettelegge for elevstemmene og stimulere til dialog i litterære samtaler i barneskolen.
Glemmestad, Liv Marit Lien (Master thesis, 2021)Formålet med denne masteroppgaven har vært å bidra med kunnskap om hvordan lærere på barnetrinnet kan tilrettelegge for mer dialog og refleksjon i klasserommet. Bakgrunnen for studien kom som en følge av en litterær samtale ... -
En plass for meg? Faglig identitetsbygging i en litterær praksis
Gourvennec, Aslaug Fodstad (Journal article; Peer reviewed, 2016)Artikkelen søker å bidra til kunnskap om utvikling av fagspesifikk ferdighetsutøvelse, nærmere bestemt om litterær faglighet slik den kommer til uttrykk i meningsskapingen i møtet mellom leser/e og tekst. Slik kunnskap er ... -
Examining the Value of Literary Conversations: A critical mapping review of research into literary conversations in Scandinavian L1 classrooms
Gourvennec, Aslaug Fodstad; Sønneland, Margrethe (Peer reviewed; Journal article, 2023)In recent years, researchers and practitioners in the field of Scandinavian L1 literature education have devoted considerable attention to literary conversations. In the Scandinavian countries, research into literature ... -
Guttestemmer i litterære gruppesamtaler
Larsen, Cecilie Randby (Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2019;, Master thesis, 2018-05-16)Denne masteroppgaven i Lesevitenskap søker kunnskap om gutter i litterære gruppesamtaler på første trinn på videregående skole der samtalene er strukturert rundt den vanskelige teksten som faglig problemløsning. Denne ... -
Key Question for Literacy Co-Teachers: What oppertunities do we have together?
McTigue, Erin Margaret; Gourvennec, Aslaug Fodstad; Solheim, Oddny Judith (Peer reviewed; Journal article, 2022)Co-teaching offers a unique opportunity space for literacy instruction; however, this opportunity is rarely optimized and the result on students' literacy growth is often unimpressive. We propose that co-teaching is only ... -
Litteraturfaglig praksis: Avgangselevers retrospektive blikk på arbeid med litterære tekster i videregående skole
Gourvennec, Aslaug Fodstad (Journal article; Peer reviewed, 2016-06)I en tid der den norske skolens oppdrag og rolle for fremtiden er oppe til diskusjon og revidering (NOU 2015:8), trer den kontinuerlige forhandlingen mellom fagenes tradisjon og nye strømninger tydelig frem. Denne ... -
Shared responsibility between teachers predicts student achievement: A mixed methods study in Norwegian co-taught literacy classes
Gourvennec, Aslaug Fodstad; Solheim, Oddny Judith; Foldnes, Njål; Uppstad, Per Henning; McTigue, Erin (Peer reviewed; Journal article, 2022)Having two teachers work collaboratively in the same class has been suggested as a possible solution to several instructional challenges, including the inclusion of students with special needs in mainstream classrooms and ...