Browsing UiS Brage by Author "Solheim, Ksenia"
Now showing items 1-6 of 6
-
Fellesskap i barnehagen
Torgersen, Lisemari; ; Kandidatnummer: 1653 (Bachelor thesis, 2024)Problemstillingen som denne bacheloroppgaven er bygget på, er hvordan kan barnehagelærere tilrettelegge for at alle barn i alderen 3-5 år skal oppleve seg som en del av det sosiale fellesskapet. Ved hjelp av kvalitativt ... -
Formgivning i Barnehagen: Ansattes rolle i barns utvikling
Hegrestad, Hetland, Karin (Bachelor thesis, 2024)Denne teksten utforsker ansattes perspektiver på formgiving i barnehagen og dens påvirkning på barns utvikling og læring. Ved å anvende dybdeintervjuer og teoretiske rammeverk har studien avdekket kompleksiteten i hvordan ... -
Hvordan jobbe med fagområdene i rammeplanen.
Llera, Maria Toftegaars (Bachelor thesis, 2024)Denne bacheloroppgaven er skrevet med utgangspunkt i problemstillingen: Hvordan kan man som barnehagelærer planlegge på en god måte for arbeidet med fagområdene i rammeplanen? Ønsket har vært å finne gode pedagogiske ... -
hvordan skal barnehagelærere forholde seg til lek i barnehagen?
Snåsøy, Torbjørn (Bachelor thesis, 2023)Lek er et av spenningsfeltene i pedagogisk arbeid i barnehagen og hvordan vi forholder oss til lek som barnehagelærere er noe som stadig forskes på. Jeg ønsker i denne bacheloroppgaven å lære mer om hvordan jeg skal forholde ... -
Teachers’ Aspirations to Improve their Classroom Interaction
Solheim, Ksenia (Journal article; Peer reviewed, 2019-06)This article explores teachers’ aspirations to improve their classroom interactions with students. The classroom interaction framework of Pianta and colleagues (2012) and the motivational factors approach were combined to ... -
Trygge overganger ved avdelingsbytter i barnehagen
Langåker, Ingrid (Bachelor thesis, 2024)I denne bacheloroppgaven har jeg drøftet rundt problemstillingen: «Hvordan kan barnehagelærere legge til rette for å skape trygge overganger mellom avdelinger?». Formålet med oppgaven har vært å fordype meg i et tema som ...