Browsing UiS Brage by Author "Berge, Anita"
Now showing items 1-4 of 4
-
Barnehagen i en brytningstid : Tradisjoner i spill og praksiser under press i den store barnehagen
Berge, Anita (PhD thesis UiS;274, Doctoral thesis, 2015-12-02)De siste tiårene har barnehagen blitt en sentral del av velferdsstaten og fått et sterkere offentlig fokus. Den økte oppmerksomheten på barnehagen åpner for at ulike samfunnsinteresser, kunnskapsfelt og maktområder legger ... -
Belonging and participation as portrayed in the curriculum guidelines of five European countries
Piškur, , Barbara; Takala, Marjatta; Berge, Anita; Eek-Karlsson, Liselotte; Ólafsdóttir, Sara M.; Meuser, Sarah (Peer reviewed; Journal article, 2021)This study seeks to explore how the belonging and participation, as well as its related concepts, are framed in the national curriculum guidelines of the Netherlands, Finland, Iceland, Norway, and Sweden. We employed a ... -
How epistemic reflexivity enables teacher educators’ teaching for diversity: Exploring a pedagogical framework for critical thinking
Lunn Brownlee, Jo; Bourke, Terri; Rowan, Leonie; Ryan, Mary; Churchward, Peter; Walker, Sue; L’Estrange, Lyra; Berge, Anita; Johansson, Eva Marianne (Peer reviewed; Journal article, 2022)Recent research points to the importance of teacher educators teaching for diversity in initial teacher education programmes. Teaching for diversity is an approach to teacher education in which an understanding of specialist ... -
“Hvis du tenker pedagogisk, så tenker du at barnehagen har mange utviklingstrinn” Barnehagelæreres arbeid med progresjon i barnehagen
Nilssen, Linn (Masteroppgave/UIS-HF-IBU/2018;, Master thesis, 2018-05)I denne studien har jeg fokus på progresjon i barnehagekontekst. Formålet har vært å bidra til mer kunnskap om hvordan begrepet kan bli forstått og omsatt i arbeidsmåter i barnehagen. Studien er kvalitativ, har et ...