Blar i UiS Brage på forfatter "Finne, Johannes Nilsson"
-
FamilieART i et systemisk-konstruktivistisk perspektiv; hvilke mekanismer kan sies å ha betydning for familiers fremming av prososial atferd?
Finne, Johannes Nilsson (Masteroppgave/UIS-SV-IS/2011;, Master thesis, 2011)Til tross for at store deler av barns sosialisering foregår i skolen og andre typer institusjoner, er familiens posisjon fortsatt meget sentral med tanke på å forme barnet og bistå barnet i akkumuleringen av blant annet ... -
Holdninger og kunnskap til mobbing og valg av oppfølgingstiltak- En kvalitativ studie av hvilke oppfølgingstiltak ansatte i skolen kan sette i verk etter at mobbingen er stoppet.
Tangen, Ragnhild (Master thesis, 2021)Temaet i denne studien er tilrettelegging for elever som har blitt utsatt for mobbing. Studien ønsker å få frem de ansatte i skolen sine meninger og oppfatninger om mobbing og tilrettelegging i skolen i forhold til dette. ... -
Two Dimensions of Moral Cognition as Correlates of Different Forms of Participation in Bullying
Caravita, Simona Carla Silvia; Finne, Johannes Nilsson; Fandrem, Hildegunn (Peer reviewed; Journal article, 2022-02)The present study investigated the extent to which moral disengagement and the tendency to consider moral rules as socio-conventional rules are distinct dimensions of morality, and their association with three different ...