Blar i UiS Brage på tidsskrift "NORDVEI- Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk"
Viser treff 1-3 av 3
-
«Da går jeg hjem og googler det i stedet». Improvisasjon og medskaping i møter mellom elever og rådgivere
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Basert på fokusgruppeintervjuer undersøker denne studien hvordan elever opplever møter med rådgivere i ungdomsskoler og videregående skoler. Individualisering danner en sentral kontekst for elevers valgprosesser. Improvisasjon, ... -
«Det er en fremmed tanke å skulle ha studentene for seg selv» : Om veilederteam i lærerutdanningens praksisstudium
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Supervisionin practicum in teacher education is a task that is often taken care of by the individualsupervisor, and previous research shows large variations in quality of supervision, follow-up and learning outcomes for ... -
Studenters uttrykk for motstand i veiledningssamtaler
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Artikkelen handler om praksisstudenters uttrykk for motstand i veiledningssamtaler mellom sosionomstudenter og sosionomer som var praksisveiledere for studentene. Data ble innhentet gjennom delvis deltakende observasjon ...