Blar i Faculty of Science and Technology på tidsskrift "Nordic Journal of STEM Education"
Viser treff 1-5 av 5
-
Bruk av nettbrett til digitale innleveringer i fag med matematisk notasjon
(Peer reviewed; Journal article, 2021)MNT-fag har utstrakt bruk av matematisk notasjon og diagrammer. For øvingsoppgaver og eksamen i disse fagene blir det fortsatt overveiende brukt penn og papir. Samtidig er det et økende fokus på digitalisering. Digitale ... -
Experience in Use of 3D Printing in Engineering Education at University of Stavanger
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This article is based on a project run in 2018 and 2019 entitled “Educating Mechanical Engineering using 3D Printing – Under3DP”. The project was funded by Faculty of Science and Technology, University of Stavanger (UiS). ... -
Mengden av organiserte læringsaktiviteter og sammenhengen med studentenes motivasjon, egeninnsats og overordnede tilfredshet med studiet
(Peer reviewed; Journal article, 2021)I høgskole- og universitetsstudier er det stor forskjell på mengden av læringsaktiviteter som organiseres av institusjonene. Det er med dette utgangspunktet vi i denne studien vil undersøke hvorvidt det er sammenheng mellom ... -
On Competition-driven Teaching of Multidisciplinary Engineering Education: Implementation cases at University of Stavanger
(Peer reviewed; Journal article, 2017)This article will reflect the experience gained on problem-based learning (PBL) projects implemented in the last six years at University of Stavanger (UiS). The PBL projects were implemented by establishing two ”student-driven” ... -
Some factors affecting the grades of technology students
(Peer reviewed; Journal article, 2017)In this study factors that affect the grades of Norwegian technology students have been investigated. The total data set contained 355.706 individual exams from 63 different engineering master programs during the 2010 to ...