Department of Industrial Economics, Risk Management and Planning (TN-ISØP): Recent submissions
Now showing items 1701-1720 of 1788
-
Vad har hänt med säkerheten ombord på passagerarfartyg efter Scandinavian Star olyckan och hur uppfattas säkerheten ombord idag?
(Masteroppgave/UIS-TN-IØRP/2011;, Master thesis, 2011)En okontrollerad brand, hör till det värsta som kan drabba ett fartyg. En fartygsbrand är ofta mer svårhanterlig än bränder i land. Ett fartyg till sjöss måste helt lita till de egna resurserna ombord för att få kontroll ... -
Development of a procedure for making inspection plans for corroding oil and gas pipings
(Masteroppgave/UIS-TN-IØRP/2011;, Master thesis, 2011)The degradation of topsides process piping on an offshore platform carrying oil and gas can result in undesirable events like bursts and leakages. In order to manage the challenges arising from such failures, the piping ... -
Metodikk for risikovurdering av brønner i drift
(Masteroppgave/UIS-TN-IØRP/2011;, Master thesis, 2011)Per i dag er det rundt 270 brønner som opereres av ConocoPhillips på norsk sokkel, og det er omfattende og tidkrevende å gjennomføre risikovurderinger av disse brønnene. Formålet med denne oppgaven er å identifisere ... -
IT-risikostyring av offshoreinstallasjoner
(Masteroppgave/UIS-TN-IØRP/2011;, Master thesis, 2011)Denne oppgaven vil kartlegge hvorvidt det er et behov for bedre risikoanalyser og rutiner ettersom offshoreinstallasjonene på norsk sokkel får stadig økt innføring av digitaliserte styrings- og sikkerhetssystemer. Oppsiden ... -
Trafikksikkerhet - Hvordan kan trafikksikkerhetsinspeksjoner og -revisjoner bidra til et mer trafikksikkert vegnett?
(Masteroppgave/UIS-TN-IØRP/2011;, Master thesis, 2011)I denne oppgaven rettes søkelys mot trafikksikkerhet i Norge, og hvordan Statens vegvesen bidrar til å bedre trafikksikkerheten på norske veger. En form å gjøre dette på er å gjennomføre trafikksikkerhetsinspeksjon og/eller ... -
Evaluating Gassco`s barrier kpi model
(Masteroppgave/UIS-TN-IØRP/2011;, Master thesis, 2011)Gassco has developed a barrier KPI model. After some use, there was a need to evaluate the model. Delimitations have been made, and the aim with this report was to answer the following questions: 1. Does Gassco‘s barrier ... -
Risk management in projects; monitoring of performance indicators as element in the risk management process
(Masteroppgave/UIS-TN-IØRP/2011;, Master thesis, 2011)Throughout this master thesis a tool that has been developed and implemented in the risk module Statoil use will be presented. This tool is based on the use of KPIs, Key Performance Indicators. The tool has been developed ... -
Investigation into development of safety levels on Norwegian installations in the north sea post-1990
(Masteroppgave/UIS-TN-IØRP/2011;, Master thesis, 2011)There have been no major fatal accidents in the Norwegian sector after 1985, and those which occurred before that are not considered very relevant to the current investigation, because circumstances and policies differed ... -
Develop a method to compare the barrier performance for the operator companies on Norwegian Continental Shelf and use this method to investigate if there is a statistically significant difference between the companys’ barrier performances.
(Masteroppgave/UIS-TN-IØRP/2011;, Master thesis, 2011)In this thesis a method has been developed to investigate if there is a statistically significant difference between the barrier performances of different operator companies. The method is developed using the predictive ... -
En studie av to metoder for gjennomføring av probabilistisk brannanalyse
(Masteroppgave/UIS-TN-IØRP/2011;, Master thesis, 2011)Probabilistisk brannanalyse er en kvantitativ analyse som kombinerer brannlast med brannfrekvens for å fastsette dimensjonerende ulykkeslast (DUL). I påvente av at en metode for probabilistisk brannanalyse som skal publiseres ... -
Risk indicator model - Application to dropped loads due to crane operations
(Masteroppgave/UIS-TN-IØRP/2011;, Master thesis, 2011)Today crane and lifting operations contribute significantly to the risks in the petroleum industry. They are responsible for a minor percentage of serious injuries, but have a large number of fatalities in relation to ... -
Hvordan kan urban design skape lokaliseringsforutsetninger for nye fremtidsrettede tilbud og aktiviteter, som transformerer konkurranseutsatte sentrum i mindre tettsteder til et aktivt sentra?
(Masteroppgave/UIS-TN-IØRP/2011;, Master thesis, 2011)Den historiske utviklingen viser at eksterne handelssentre har endret de funksjonelle forutsetningene i mindre tettsteder for tradisjonelle sentrumsaktiviteter. Dette har gjort at det i enkelte tettsteder har gått galt. ... -
Fra prosedyre til prosess
(Masteroppgave/UIS-TN-IØRP/2011;, Master thesis, 2011)Konkurransen i oljebransjen er hard, og leverandørene i ISO-bransjen (bedrifter med hovedvekt på isolering, stillas og overflate) lever i en verden med krevende kunder, sterkt sikkerhetsfokus og pressede priser. KAEFER ... -
Killing a highrate blowout well through a relief well
(Masteroppgave/UIS-TN-IPT/2011;, Master thesis, 2011)A kick can be defined as an unintended influx of formation fluids into a borehole. If the kick can’t be controlled it will evolve into a blowout. In this case a relief well would have to be drilled to stop the influx. To ... -
Value-at-risk: A coherent measure of risk?
(Masteroppgave/UIS-TN-IØRP/2011;, Master thesis, 2011)Value-at-risk is an instrument which is widely used by financial institutions for calculating risk. It has been known since the late nineties that this tool lacks an important logical property: subadditivity. This can cause ... -
Datalagringsdirektivet (DLD) kommer - gjem deg!
(Masteroppgave/UIS-TN-IØRP/2011;, Master thesis, 2011)"Alle blir vi voktet, men hvem vokter vokterne?" (Publius Vergilius Maro, romersk poet og forfatter; 70 f.Kr. - 19 f.Kr.) Denne masteroppgaven er gjennomført som en empirisk forskningsstudie, med sikte på å studere ... -
The concept of urban scale area efficiency, with a case study of Urban Sjøfront, Stavanger, Norway
(Masteroppgave/UIS-TN-IØRP/2011;, Master thesis, 2011)This thesis focuses on area efficiency in the urban scale. It uses Urban Sjøfront in Stavanger as a case study. Area efficiency can be defined as reducing the need and use of new built form and land, through using excising ... -
Sammenhenger mellom grønnstruktur, bomiljø og levekår. En kvalitativ studie av Kvernevik i Stavanger
(Masteroppgave/UIS-TN-IØRP/2011;, Master thesis, 2011)Oppgaven har tatt utgangpunkt i en antagelse om at sammenhengende og variert grønnstruktur i byer og tettsteder, har en innvirkning på menneskers levekår og skaper et viktig grunnlag for et godt bomiljø. Oppgaven har derfor ... -
Sustainable mobility, city development along the Bergen light rail corridor
(Masteroppgave/UIS-TN-IØRP/2011;, Master thesis, 2011)The realization of the Bergen Light Rail indicates a change in the Norwegian land use and transportation politics. Even though the term sustainable development has existed and been used among planners, administrations ... -
Korrupsjon og anskaffelser; offentlige virksomheters problemer med å overholde regelverket
(Masteroppgave/UIS-TN-IØRP/2011;, Master thesis, 2011)Offentlig virksomheter har et spesielt ansvar for å forvalte midlene på en god måte, da det er fellesskapet sine penger som blir forvaltet. Riksrevisjonen har gått hardt ut mot hvordan det offentlig overholder anskaffels ...