dc.contributor.author | Salicath, Carl-Frederic | |
dc.date.accessioned | 2013-10-28T10:08:30Z | |
dc.date.available | 2013-10-28T10:08:30Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/182215 | |
dc.description | Master's thesis in Urban development and design | no_NO |
dc.description.abstract | Dette er prosjektrapporten fra arbeidet med masteroppgave i Byutvikling og Urban Design, skrevet til Universitetet i Stavanger. Oppgaven er utført for Railconsult AS og Vestfold fylkeskommune, våren 2013. Oppgaven består av to deler; sluttrapport og veileder.
Oppgaven tar for seg knutepunktsdesign ved jernbaneutbygging gjennom eksisterende byområder. Veilederen viser urban design i utforming av offentlige områder til beste for byens befolkning, samtidig som praktiske kriterier skal ivaretas. Sluttrapporten diskuterer urban mobilitet, knutepunktsdesign og nettverksstruktur i byer, og setter dette i sammenheng med urbant liv og bykvaliteter.
Tønsberg i Vestfold brukes som saksstudie. Veilederen operasjonaliserer det teoretiske rammeverket i en mulighetsstudie og forslag til design av ny jernbanestasjon i forbindelse med eventuell utbygging av høyhastighetsjernbane gjennom byen. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | University of Stavanger, Norway | no_NO |
dc.relation.ispartofseries | Masteroppgave/UIS-TN-IØRP/2013; | |
dc.relation.haspart | Prosjektrapport | no_NO |
dc.relation.haspart | Veileder | no_NO |
dc.subject | urban mobilitet | no_NO |
dc.subject | mobilitet | no_NO |
dc.subject | knutepunkter | no_NO |
dc.subject | Tønsberg | no_NO |
dc.subject | jernbane | no_NO |
dc.subject | kritisk kontaktpunkt | no_NO |
dc.subject | høyhastighetsjernbane | no_NO |
dc.subject | Vestfold | no_NO |
dc.subject | byutvikling | no_NO |
dc.subject | urban design | no_NO |
dc.title | Urban mobilitet | no_NO |
dc.type | Master thesis | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Urbanism and physical planning: 230 | |
dc.source.pagenumber | 169 | no_NO |