Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRørtveit
dc.contributor.authorLidal, Grete
dc.date.accessioned2021-11-25T16:51:14Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.uis:inspera:81957308:47329921
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2831543
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractStudien har undersøkt hvilke erfaringer sykepleiere og sykepleierstudenter har fått ved å ha deltatt i veiledningen. Bakgrunnen har blitt knyttet til et behov for få mer kunnskap om relasjonen sykepleier og sykepleierstudenter har til veileder og de ulike forståelsene av hva veiledning faktisk er. Hensikten var å få oversikt over tidligere forskning, der studien sammenfattet en systematisk oversikt over hvordan sykepleiere og sykepleierstudenter erfarte å ha deltatt i veiledning. Studien har et kvalitativt design med eksplorativ og deskriptiv metode og har undersøkt 11 kvalitative primærstudier. Funnene studien har vist en kompleksitet på flere nivå som har blitt beskrevet gjennom hovedtemaene; Ulike strukturer for veiledningsutøvelse, Veiledningens innhold og Sykepleiernes og sykepleierstudentenes relasjon til veilederen. Forståelsen av veiledningen kom fram gjennom temaene. Ved å belyse sykepleiere og sykepleierstudenters opplevelser og erfaringer, har studien gitt et overblikk over ulike arenaer veiledning kommer til syne i. Det eksisterer få kvalitative oversikter som gir kunnskap om erfaringer rundt veiledning, derfor har studien konkludert i at det er behov for enda mer forskning på området.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleSykepleiere og sykepleierstudenters erfaringer ved å delta i faglig veiledning - en litteraturstudie over kvalitative studier
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (HV) [1301]
    Master- og bacheloroppgaver i sykepleie / spesialsykepleie / helsevitenskap

Vis enkel innførsel