Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWadel, Carl Cato
dc.date.accessioned2023-02-22T09:13:55Z
dc.date.available2023-02-22T09:13:55Z
dc.date.created2021-05-04T08:39:24Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationWadel, C. C. (2021). Samlederskap i barnehagen. Erfaringer med delt lederskap mellom likestilte pedagogiske ledere. Søkelys på arbeidslivet, 38(1), 59-73.en_US
dc.identifier.issn1504-8004
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3053035
dc.description.abstractArtikkelen ser på erfaringer med delt lederskap i form av et samlederskap mellom pedagogiske ledere i barnehagen. Dette temaet har fått økt aktualitet i Norge med den nye pedagognormen som ble innført i 2018. Artikkelen er basert på intervjuer med styrere og pedagogiske ledere i tre barnehager med erfaringer med delt lederskap mellom pedagogiske ledere. Studien viser at pedagogiske ledere i et velfungerende delt lederskap opplever at det er lettere å drive utviklingsarbeid og heve det faglige nivået blant personalet. Den største utfordringen knytter seg til å få tid til nødvendig samsnakking og felles planlegging.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleSamlederskap i barnehagen. Erfaringer med delt lederskap mellom likestilte pedagogiske ledereen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderThe authoren_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.source.pagenumber59-73en_US
dc.source.volume38en_US
dc.source.journalSøkelys på arbeidsliveten_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.doi10.18261/issn.1504-7989-2021-01-04
dc.identifier.cristin1907890
dc.relation.projectNorges forskningsråd: 275576en_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal