Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFolkman, Anne Katrine
dc.contributor.authorÅker, Tone Hee
dc.contributor.authorAreskoug Josefsson, Kristina
dc.date.accessioned2023-05-03T08:13:31Z
dc.date.available2023-05-03T08:13:31Z
dc.date.created2023-03-27T15:40:43Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationFolkman, A. K., Hee Åker, T. ., & Areskoug Josefsson , K. (2023). Forhandlinger i samskapning og utvikling av digitale emner i høyere utdanning. Nordisk Tidsskrift for Helseforskning, 19(1).en_US
dc.identifier.issn1504-3614
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3065921
dc.description.abstractHensikten med denne artikkelen er å tilføre erfaring om samskaping fra et prosjekt i høyere utdanning, hvor målet var utvikling av digitale emner innen fagområdet seksuell helse. Observasjoner av prosjektmøter ble analysert i en tematisk analyse. Kjennetegn ved prosjektet som ledelsesforankret fremkom ved at det ble stilt forventninger til deltakere om at de skulle jobbe for felles mål i prosjektet. Resultatene viste at samskapingsprosessen var kjennetegnet av kompetanse- og informasjonsdeling mellom deltakerne. Prosessen var i tillegg preget av posisjonering, i den forstand at ulike faglige forutsetninger blant deltakerne gav grunnlag for gjentakende diskusjoner om forståelse og anvendelse av ulike teoretiske perspektiver og begreper. Faglige særinteresser og erfaringer påvirket ledelse og distribusjon av makt i samskaping både i prosjektledergruppemøtene og i referansegruppemøtene. Videre belyser resultater behov for åpen kommunikasjon, felles mål og klare forventninger til deltakelse. Resultatene tyder på at samskaping i utvikling av høyere utdanning kan være krevende for både ledelse og deltakere, men at det samtidig muligheter til å ivareta kunnskapsbasert kvalitetsutvikling i lys av behov i praksisfeltet.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleForhandlinger i samskaping og utvikling av digitale emner i høyere utdanningen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderThe authorsen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.source.pagenumber23en_US
dc.source.volume19en_US
dc.source.journalNordisk tidsskrift for helseforskningen_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.doi10.7557/14.6537
dc.identifier.cristin2137305
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal