Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKarlsen, Jan Erik
dc.contributor.authorHammoudeh, Diana
dc.date.accessioned2023-08-26T15:51:29Z
dc.date.available2023-08-26T15:51:29Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:149014371:149063595
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3085875
dc.description.abstractDenne masteroppgaven undersøker hvordan en leder kan bidra til å fremme arbeidsmotivasjon hos ansatte som jobber hjemmefra. Masteroppgaven tar også for seg spørsmålet om hvorfor arbeidere tar hjemmekontor fremfor kontor og om de føler seg mer sett og hørt av leder dersom de ser ham/henne fysisk fremfor virtuelt. Med den økende utbredelsen av hjemmekontor og endringer i arbeidsmiljøet, er det viktigere enn noensinne for organisasjoner å forstå hvordan de kan opprettholde og øke motivasjonen blant ansatte som jobber utenfor tradisjonelle kontorlokaler. Oppgaven baserer seg på en kvalitativ undersøkelse utført med ansatte som jobber hjemmefra og baserer seg på teoretiske begreper innen ledelse og motivasjonsteori. Resultatene av studien viser at en leder har en sentral og proaktiv rolle i å påvirke arbeidsmotivasjonen til sine ansatte på hjemmekontor. Ledere kan oppnå dette ved å implementere en rekke tiltak, som inkluderer god og jevnlig kommunikasjon, tilbakemelding, støtte og anerkjennelse. Nøkkelord: Ledelse, lederroller, motivasjon, autonomi, kompetanse, hjemmekontor og fjernledelse.
dc.description.abstractThis master's thesis examines how a manager can help to promote work motivation among employees who work from home. The Master's thesis also addresses the question of why workers choose to work from home office rather than an office and if they feel more seen and heard by a manager if they see him/her physically rather than virtually. With the increasing of remote work and changes in the working environment, it is more important than ever for organizations to understand how to maintain and increase motivation among employees who work outside of traditional office spaces. The assignment is based on a qualitative research carried out with employees who work from home and is based on theoretical concepts within management and motivation theory. The results of the study shows that a manager has a central and proactive role in influencing the work motivation of his home office employees. Managers can achieve this by implementing a range of measures, which include good and regular communication, feedback, support and recognition. Keywords: Management, leadership roles, motivation, autonomy, competence, home office and remote management.
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleMellom nærhet og distanse - Hvordan kan en leder bidra til å fremme arbeidsmotivasjon ved hjemmekontor?
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel