Velg et delarkiv for å bla i samlingene

  • Classification of psychodermatological disorders: Proposal of a new international classification 

    Ferreira, Bárbara Roque; Vulink, Nienke; Mostaghimi, Ladan; Jafferany, Mohammad; Balieva, Flora Nicol; Gieler, Uwe; Poot, Françoise; Reich, Adam; Romanov, Dmitry; Szepietowski, Jacek C.; Tomas-Aragones, Lucia; Campos, Ricardo; Tausk, Francisco; Zipser, Marie; Bewley, Anthony; Misery, Laurent (Peer reviewed; Journal article, 2023)
    Currently, psychodermatological disorders are classified under different criteria exhibiting several limitations, and no single universal classification system exists. Herein, we discuss previous suggested classifications ...
  • Anders Lauritsen Smith – barokkens store mester? 

    Heng, Michael; Aasen, Lise Chantrier; Ytterdal, Anne; Moore, Hilde Alette Smedstad; Næss, Hans Eyvind (Peer reviewed; Journal article, 2023)
    Stavanger domkirke er utsmykket med en prekestol og fem epitafier skåret og malt i perioden 1658–1676. Det barokke inventaret er i kunsthistorien tilskrevet Anders Lauritsen Smith. Nye funn i primærkilder slik som regnskap, ...
  • Inkludering i et lekefelleskap 

    Ege, Ingeborg; Hall, Iben Benjamin; Haukalid, Vilde (Bachelor thesis, 2024)
    Bacheloroppgavens problemstilling er: Hvordan tilrettelegger barnehagelærer for å fremme et inkluderende lekefellskap, i den eldste barnegruppen? Vi har brukt kvalitativ intervju som forskningsmetode, da vi ønsket å få ...
  • Inkludering av et barn med multippel spesielle behov i barnehagen. Et foreldre og pedagogisk leder perspektiv. 

    Sørbø,Madeleine (Bachelor thesis, 2024)
    Sammendrag: I samfunnet finner vi barn som har behov for spesiell hjelp. Dette for å kunne tilegne seg ferdigheter, kunnskap og for å på best mulig måtte kunne utvikle personligheten sin. (Sjøvik. 2014). «Barn med nedsatt ...
  • Paths to Transformation Across Contemporary Reading Practices: The Role of Motivations and Genre Preferences 

    Loi, Cristina; Kuijpers, Moniek; Ensslin, Astrid Christina; Lauer, Gerhard (Peer reviewed; Journal article, 2023)
    Transformative effects of reading, in terms of shifts in self-understanding and enhanced social cognition, have been the topic of a variety of theoretical and empirical studies recently (cf. Fialho, 2019; Kuiken & Sopčák, ...

Vis flere