Blar i UiS Brage på forfatter "Uppstad, Per Henning"
-
The notion of phonology in dyslexia research : cognitivism - and beyond
Tønnessen, Finn Egil; Uppstad, Per Henning (Journal article, 2007)Phonology has been a central concept in the scientific study of dyslexia over the past decades. Despite its central position, however, it is a concept with no precise definition or status. The present article investigates ... -
The status of the concept of 'phoneme' in psycholinguistics
Tønnessen, Finn Egil; Uppstad, Per Henning (Journal article; Peer reviewed, 2010) -
Vendepunkt. Fortellinger om å lykkes i skolen med en dysleksivanske.
Muren, Solfrid (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-02-09)Denne oppgaven presenterer en undersøkelse av hvordan det er mulig å lykkes gjennom skole- og studietid med en dysleksivanske. Studien har vært rettet mot tre personer som har valgt å gjennomføre høyere utdanning, på tross ... -
«Vi vet at vi skal jobbe med begrep, men ikke så mye annet»: En studie av læreres forståelse av undervisning som støtter utvikling av akademisk språk i språkheterogene klasserom på 5.-7. trinn
Rangnes, Hege (PhD thesis UiS;, Doctoral thesis, 2021-09)Avhandlingen ««Vi vet at vi skal jobbe med begrep, men ikke så mye annet»: En studie av læreres forståelse av undervisning som støtter utvikling av akademisk språk i språkheterogene klasserom på 5.-7. trinn» har sin bakgrunn ... -
Written language skills and the notion of "Lexicon"
Uppstad, Per Henning (Journal article; Peer reviewed, 2006)In mainstream theory about written language skills there is a strong relation between the notion of 'lexicon' and 'phonology'. The work of both researchers and teachers is rooted in this theoretical relation between lexicon ... -
Young students’ motivation to write : An investigation of K-5 students’ own responses and of the self-reports used to capture their voices
Alves-Wold, Aline (PhD thesis UiS;, Doctoral thesis, 2024)The present project contributes knowledge of K-5 students’ motivation to write and foregrounds the students’ voices by examining students’ self-reports, like surveys, interviews, and alternative reports (e.g., drawings and ...