Browsing UiS Brage by Author "Tveitereid, Kirsti"
Now showing items 1-7 of 7
-
Barn er vel folk? : en analyse av åtte kompetente barn i Astrid Lindgrens forfatterskap
Tveitereid, Kirsti (Master thesis, 2003) -
Fremtidens skole og inkludering- en diskursanalyse av NOU 2015:8
Forland, Kristin (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2016-06)Tema for denne studien var fremtidens skole og inkludering. Ved bruk av diskursanalyse ble følgende problemstilling undersøkt: Hvordan kommer inkludering til uttrykk i NOU 2015:8 Fremtidens skole; Fornyelse av fag og ... -
Har Emil fra Lønneberget blitt ordfører : barnelitteratur som kan støtte selvfølelsen
Tveitereid, Kirsti (Journal article, 2008)I en inkluderende skole er elevbildene anerkjennende, ikke negative og begrensende. Kan det finnes gode eksempler i skjønnlitteraturen som både gir lærer og elev inspirasjon og livsglede? -
Inclusion of immigrant pupils in school: The role of introductory classes and other segregated efforts
Fandrem, Hildegunn; Jahnsen, Hanne; Nergaard, Svein Erik; Tveitereid, Kirsti (Peer reviewed; Journal article, 2021)The aim of this paper was to investigate structural aspects of inclusion of immigrant students in Norwegian multicultural schools and, more specifically, their experiences of introductory classes and other segregated ... -
Livsmestring og barnehagekvalitet. En litteraturstudie av nordisk forskning.
Blindheim Jacobsen, Isabel (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019;, Master thesis, 2019-06)I denne kunnskapsoppsummeringen har forskning omkring barnehagekvalitet relatert til barns livsmestring blitt samlet og drøftet. Livsmestringsbegrepet har blitt introdusert i barnehagens styringsdokumenter etter at OECD i ... -
Policy overview of school bullying and violence among 8 members of the SBV network
Plischewski, Henning; Tveitereid, Kirsti (Research report, 2008)This overview on policy contains information about national legislation and regulation regarding bullying and violence in schools. There are also information about The Education Act and regulations due to rights and ... -
Systemarbeid i barnehagen med PPT som kompetansemiljø: En fokusgruppestudie
Haga, May Britt (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-06-09)Denne studien handlet om hvordan Pedagogisk psykologisk tjeneste (PPT) kan bidra i arbeidet for å øke kvaliteten i barnehagen for barn med sosiale og emosjonelle utfordringer. Fra 1. august 2016 ble barns rett til ...