Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHanssen, Brit
dc.contributor.authorLunde, Ingvar
dc.contributor.authorNitter, Marianne
dc.date.accessioned2011-11-02T12:41:58Z
dc.date.available2011-11-02T12:41:58Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.citationHanssen, B. ; Lunde, I. ; Nitter, M. (2005): Den skal tidlig formidle som god forsker skal bli. Ams-Nett 2, Arkeologisk museum i Stavangerno_NO
dc.identifier.isbn82-7760-115-8
dc.identifier.issn0809-618X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/181418
dc.description.abstractI forbindelse med Forskningsdagene i Stavanger 2002 ble et partnerskap etablert mellom Lassa skole, Arkeologisk museum i Stavanger og Høgskolen i Stavanger ved avdeling for lærerutdanning. Ideen til partnerskapet var forankret i ”Ungdom – Forsker”- konseptet som bygger på prinsippet om at elever skal gjennomføre et forskningsprosjekt i samarbeid med en forskningsinstitusjon. Hensikten er å gi ungdom praktisk innblikk i forsknings- og metodekunnskap gjennom Nysgjerrigpermetoden. Partnerskapet er gjennomført i samarbeid mellom 28 elever på mellomtrinnet, en lærer, en forsker i meteorologi og en høgskolelektor i pedagogikk. Elevene fikk i oppdrag å forske på ”Lokalklima rundt bygninger”. Resultatene ble formidlet gjennom en ForskningsDagsrevy til tre naboskoler under Forskningsdagene. Vi ønsker i denne rapporten å presentere erfaringer vi har gjort oss gjennom partnerskapet, som vi anser som en premiss for et forsøks- og utviklingsarbeid mellom skoler og institusjoner, og vi ønsker å knytte disse erfaringene til et sosiokulturelt perspektiv på læring og forskningsformidling. Vi mener det er en naturlig sammenheng mellom et sosiokulturelt syn på læring og partnerskap, noe vi vil forsøke å tydeliggjøre og argumentere for i rapporten.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherArkeologisk Museum i Stavangerno_NO
dc.relation.ispartofseriesAmS-Nett;2
dc.relation.urihttp://am.uis.no/publikasjoner/ams_nett/article14018-5016.html
dc.subjectsosiokulturell læringno_NO
dc.subjectformidlingno_NO
dc.titleDen skal tidlig formidle som god forsker skal blino_NO
dc.typeResearch reportno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280no_NO
dc.source.pagenumber33


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel