• (L)Eie køen: En studie av kampanjens effekt på reisevaner og oppfatninger 

      Rogstad, Kaja (Masteroppgave/UIS-TN-IØRP/2018;, Master thesis, 2018-12)
      Økonomisk vekst og befolkningsutvikling har vært med på å skape et økt transportbehov. Transportsektoren står i dag for 31 % av Norges klimagassutslipp, og veitrafikken er den største utslippskilden. Redusere behovet for ...
    • Ny maritim transportmodell for Halliburton 

      Moen, Eirik (Masteroppgave/UIS-TN-IØRP/2016;, Master thesis, 2016-06)
      Denne masteroppgaven er et casestudie som analyserer og diskuterer hvordan Halliburton kan optimalisere sin godstransportløsning til sjøs mellom sine forsyningsbaser i Norge, med hovedfokus på innfasing av det nye ...
    • Sustainable mobility, city development along the Bergen light rail corridor 

      Johansen, Kristian Ramstad (Masteroppgave/UIS-TN-IØRP/2011;, Master thesis, 2011)
      The realization of the Bergen Light Rail indicates a change in the Norwegian land use and transportation politics. Even though the term sustainable development has existed and been used among planners, administrations ...
    • The feasiblility of transition plans towards more bus mobility at Northern-Jæren 

      Gamaal, El-Attar (Masteroppgave/UIS-TN-IØRP/2013;, Master thesis, 2013)
      Nord – Jæren vokser raskt med hensyn på befolkning, bedrifter og ferdsel. Det nåværende ferdselsmønsteret er hovedsakelig basert på bilferdsel. Bilferdsel forårsaker lange køer og perioder med mye trafikk og påvirker utslipp ...