Blar i Faculty of Social Sciences på forfatter "Våland, Terje"
-
Exploring Perceptual Distances in Norwegian-Brazilian B2B Relationships
Haaland, Christoffer Bore; Balo, Iara (Master thesis, 2017-06-12)In this paper we searched for the causes of critical events in Norwegian-Brazilian business relationships. Critical events were investigated through an explorative research design in dyadic business-to-business case studies. ... -
I hvor stor grad er de offentlige videregående skolene i Nordland fornøyd med egne tilsettingsprosedyrer, herunder bruk av det digitale rekruteringsverktøyet Talent Recruiter
Skaland, Nikolai (Bachelor thesis, 2023)Forskningen tar for seg tilfredshetsnivået til offentlige videregående skoler i Nordland fylkeskommune med deres tilsettingsprosedyrer, spesielt bruken av det digitale rekrutteringsverktøyet Talent Recruiter. Jeg har brukt ... -
Motivasjon og tillit etter en virksomhetsoverdragelse En kvalitativ studie om hvordan ledelsen kan oppnå økt motivasjon og tillit
Haukli, Andreas (Bachelor thesis, 2023)Formål: Denne oppgaven tar for seg temaet virksomhetsoverdragelse og hvordan man som ny leder kan øke motivasjonen hos sine ansatte, samt økt tilliten til ledelsen. Oppgaven ser på ulike motivasjonsteorier og hvordan man ... -
Strategisk differensiering og allianser for å øke konkurransedyktighet i skyen
Arntsen, Thomas Espedal; Cabeza, Rafael Hegre (Masteroppgave/UIS-SV-HH/2017;, Master thesis, 2017-05)Vi merker en revolusjon i måten teknologiske tjenester og produkter blir anvendt, og dermed også hvordan de blir tilgjengeliggjort for kunder. Den siste trenden i det teknologiske markedet tillater tilgang til produkter ...