• Capturing and identifying Customer Value in a B2B environment: A case from Norwegian Oil and Gas Asset Integrity Service Providers 

      Raza, Jawad (Masteroppgave/UIS-SV-HH/2017;, Master thesis, 2017-05-22)
      Without suitable business model and strategies, companies have tough time surviving and sustaining in any market. Customer value is a corner stone in most businesses. Customer needs are dynamic, changing from time to time ...
    • Faglig sneverhet 

      Laudal, Thomas (Journal article, 2010-06)
      Jeg har fått anledning til å gi et kort svar til innlegget fra Bruvoll og Hasane i forrige av Samfunnsøkonomen. Jeg begrenser meg til to tema: "Misforståelsen" om motsetningen mellom politikk og marked, og virkninger av ...
    • Snevert om plastgjenvinning 

      Laudal, Thomas (Journal article, 2010-04)
      Økonomer går seg av og til vill i et mønster der markedssvikt søkes løst i en optimalisering av politiske virkemidler som forholdes til et kvantifiserbart mål. Et godt eksempel er artikkelen til Annegrete Bruvoll og Sana ...