Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBergh, Anne Gro Hetland
dc.date.accessioned2014-02-21T14:53:09Z
dc.date.available2014-02-21T14:53:09Z
dc.date.issued2013-12-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/184221
dc.descriptionMaster's thesis in Health and social sciencesno_NO
dc.description.abstractDenne masteroppgaven handler om hvordan ansatte i skolen arbeider med helsefremming for enslige mindreårige asylsøkere ut fra opplæringsloven Kapittel 9A-1 om å fremme elevenes fysiske, og psykososiale helse. Formålet med studien var å få innsikt i, kunnskap om og forståelse for hvordan ansatte i skolen arbeidet for å fremme enslige mindreårige asylsøkeres fysiske, psykiske og psykososiale helse. Kvalitativ metode ble brukt. Det ble gjennomført to fokusgruppeintervju med semistrukturert intervjuguide, materialet ble transkribert og analysert ut fra studiens fenomenologiske ståsted, og funn ble sett i lys av teoretisk rammeverk. Funn bekreftet det som var forventet ut fra ansattes arbeid med helsefremming, og indikerte et behov for å styrke enslige mindreårige asylsøkeres psykiske helse i skolen.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwayno_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-SV-IH/2013;
dc.subjecthelse- og sosialfagno_NO
dc.subjecthelsefremmingno_NO
dc.subjectenslige mindreårige asylsøkereno_NO
dc.subjectfysisk helseno_NO
dc.subjectpsykisk helseno_NO
dc.subjectpsykososial helseno_NO
dc.subjectskoleno_NO
dc.titleHelsefremming for enslige mindreårige asylsøkere. En kvalitativ studie om helsefremming for enslige mindreårige asylsøkere i skolenno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Medical disciplines: 700::Basic medical, dental and veterinary science disciplines: 710no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel