Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHillesund, Terje
dc.date.accessioned2008-05-02T13:29:23Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/184275
dc.description.abstractThe article presents literature that analyses recent changes in the book industry: concentration of publishing firms, commercialisation, and introduction of new digital technologies. The article pays special attention to John B. Thompson’s Books in the Digital Age, which is criticised for having an externalist and one-sided analysis of the role technology plays in shaping the book and the book business.en
dc.description.abstractBokbransjen er endret: Mange forlag er samlet i store konsern, kommersialiseringen har økt, og produksjon og omsetting av bøker er preget av digitale teknikker og Internett. I denne artikkelen vil jeg presentere litteratur som analyserer disse omveltningene, samt holde frem norske utredningsprosjekter gjort på digital lesing. Jeg vil særlig problematisere John B. Thompsons analyse av bokens digitalisering, slik han fremstiller denne i verket Books in the Digital Age.
dc.format.extent157136 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonor
dc.publisherUniversitetsforlageten
dc.subjectpubliseringen
dc.subjectdigital boken
dc.subjectdigitaliseringen
dc.subjecte-books
dc.subjectelectronic publishing
dc.subjectdigitalisation
dc.subjectpublishers
dc.subjectbook industry
dc.subjecte-bøker
dc.titleBøker i en digital tiden
dc.typeJournal articleen
dc.typePeer reviewed
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Library and information science: 320
dc.source.pagenumber319-338en
dc.source.volumeårg.13en
dc.source.journalNorsk medietidsskriften
dc.source.issuenr.4en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel