Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFrantzen, Anna
dc.date.accessioned2014-10-16T12:40:28Z
dc.date.available2014-10-16T12:40:28Z
dc.date.issued2014-05-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/224027
dc.descriptionMaster's thesis in Service managementnb_NO
dc.description.abstractUnder temavalget for oppgaven jeg har prøvd å satse på å jobbe med noe som ikke bare fanger min interesse, men er også høyt relevant for dagens trender i arbeidslivet. Da det er nettopp anvendelse av teori kunnskaper en får på master studie som skal bidra til utvikling av organisasjoner man lever sitt daglige liv hos. I løpet av min karriere har jeg hatt flere arbeidsgivere, som gikk gjennom en fusjons prosess, og var kunden eller leverandøren til flere som gikk gjennom det samme. Utenfra så alle sammenslåinger uproblematisk ut, men en kunne oppdage mye ved å gå under huden på fusjonerende enheter og se på integrasjons prosesser, planlegging og resultater av disse. Noen klarte seg bra, noen ikke. Det er ofte enkelt å se i etterkant av endrings gjennomføring at flere tiltak kunne vært gjort annerledes og flere fallgruver kunne vært unngått med riktig forberedelse og planlegging, samt ved å følge en konsistent implementeringsprosess. Det ble interessant for meg personlig å finne en standard oppskrift på en vellykket fusjons prosess gjennom å sette sammen noen pekepinn på hva man skal gjøre og når i prosessen. Både jeg selv og andre i endringssituasjoner har stilt seg kjente og viktige spørsmål: Hvem er jeg nå? Hva er min identitet? Hva tenker omverden om meg og min organisasjon? Disse spørsmål er ikke enkle å svare på når en føler at organisasjonen han jobber i ikke fokuserer seg nok på å forklare internt og til omverden om målet med endringsprosessene den måtte foreta. Ved flere anledninger prøvde jeg å analysere for meg selv hva er det ledelsen gjør bevist for å holde fokuset på bedriftens identitet og kultur under en fusjon, og motivere ansatte mot en vellykket endring. Det er nettopp dette jeg ønsker å belyse i denne oppgaven. Ved hjelp av teori og anvendelse av denne på et reelt nylig fusjon mellom to bedrifter, skal jeg prøve å foreta en analyse av jobben med bedriftens identitet under en fusjons prosess. For il ha fusjonen mellom disse to selskapene som en md trild gjennom hele oppgaven valgte jeg il fortelle historien av hver enkel av disse, samt om fusjonen, i begynnelsen av oppgaven.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-SV-HH/2014;
dc.subjectserviceledelsenb_NO
dc.subjectfusjonernb_NO
dc.titleCorporate identities behaviour under the larger mergernb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel