Vis enkel innførsel

dc.contributor.editorBerg, Grete Dalhaug
dc.contributor.editorFolkvord, Kåre Andreas
dc.contributor.editorLyngstad, Hallvor
dc.date.accessioned2018-04-04T06:33:39Z
dc.date.available2018-04-04T06:33:39Z
dc.date.issued2017-11
dc.identifier.citationFolkvord, K.A., Berg, G.D., Lyngstad, H. (Eds.) (2017) Skolebasert kompetanseutvikling i partnerskap. Rapporter fra Universitetet i Stavanger, 70.nb_NO
dc.identifier.isbn978-82-7644-748-4
dc.identifier.issn0806-7031
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2492429
dc.description.abstractForord Som representanter for UH-sektor og med rolle som utviklingspartner overfor skoler i satsingen UIU, sitter vi igjen med mange erfaringer fra en spennende prosess. Samtidig sitter vi også igjen med ny og foredlet kunnskap og flere spørsmål enn da vi startet. Å være partner for skoler og kommuner i UIU gjennom skolebasert kompetanseutvikling har vært en lærende-, spennende- og krevende prosess. Vi ønsker med dette som utgangspunkt å summere våre og andres erfaringer i «Rapport fra Universitetet i Stavanger» med mål om deling av erfaringer og læring fra ulike perspektiv i satsingen UIU. Vår ambisjon med rapporten er også at historien om skolebasert kompetanseutvikling gjennom UIU ikke bare kan fortelles ut fra et UH-perspektiv, men også gi rom for å «løfte stemmen» til andre aktører i satsingen. Gjennom rapporten ønsker vi å dele perspektiv som kan oppleves som nyttig for UH-sektor, lærere og ledere i skolen Rapporten ønsker å henvende seg lærere, skoleledere og skoleeiere. I tillegg vil også rapporten være relevant for UH-sektor og lærerutdannere gjennom å bidra med erfaringer og ulike perspektiv knyttet til profesjonsutvikling og profesjonsfellesskap i skolen. Rapporten har en todelt struktur der første del omhandler ulike tekster som tar ulike perspektiv på skolebasert kompetanseutvikling fra et UH-perspektiv. Andre del presenterer erfaringer og fortellinger fra praksisfeltet. Rapporten samlet ønsker å synliggjøre noe av spennet i en skolebasert kompetanseutvikling.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherStavanger: Universitetet i Stavangernb_NO
dc.relation.ispartofseriesRapporter fra Universitetet i Stavanger;70
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectkompetanseutviklingnb_NO
dc.subjectutdanningsvitenskapnb_NO
dc.subjectungdomsskolenb_NO
dc.titleSkolebasert kompetanseutvikling i partnerskapnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber179nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal