dc.contributor.editor | Berg, Grete Dalhaug | |
dc.contributor.editor | Folkvord, Kåre Andreas | |
dc.contributor.editor | Lyngstad, Hallvor | |
dc.date.accessioned | 2018-04-04T06:33:39Z | |
dc.date.available | 2018-04-04T06:33:39Z | |
dc.date.issued | 2017-11 | |
dc.identifier.citation | Folkvord, K.A., Berg, G.D., Lyngstad, H. (Eds.) (2017) Skolebasert kompetanseutvikling i partnerskap. Rapporter fra Universitetet i Stavanger, 70. | nb_NO |
dc.identifier.isbn | 978-82-7644-748-4 | |
dc.identifier.issn | 0806-7031 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2492429 | |
dc.description.abstract | Forord
Som representanter for UH-sektor og med rolle som utviklingspartner overfor skoler i satsingen UIU, sitter vi igjen med mange erfaringer fra en spennende prosess. Samtidig sitter vi også igjen med ny og foredlet kunnskap og flere spørsmål enn da vi startet. Å være partner for skoler og kommuner i UIU gjennom skolebasert kompetanseutvikling har vært en lærende-, spennende- og krevende prosess.
Vi ønsker med dette som utgangspunkt å summere våre og andres erfaringer i «Rapport fra Universitetet i Stavanger» med mål om deling av erfaringer og læring fra ulike perspektiv i satsingen UIU. Vår ambisjon med rapporten er også at historien om skolebasert kompetanseutvikling gjennom UIU ikke bare kan fortelles ut fra et UH-perspektiv, men også gi rom for å «løfte stemmen» til andre aktører i satsingen.
Gjennom rapporten ønsker vi å dele perspektiv som kan oppleves som nyttig for UH-sektor, lærere og ledere i skolen
Rapporten ønsker å henvende seg lærere, skoleledere og skoleeiere. I tillegg vil også rapporten være relevant for UH-sektor og lærerutdannere gjennom å bidra med erfaringer og ulike perspektiv knyttet til profesjonsutvikling og profesjonsfellesskap i skolen.
Rapporten har en todelt struktur der første del omhandler ulike tekster som tar ulike perspektiv på skolebasert kompetanseutvikling fra et UH-perspektiv. Andre del presenterer erfaringer og fortellinger fra praksisfeltet. Rapporten samlet ønsker å synliggjøre noe av spennet i en skolebasert kompetanseutvikling. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Stavanger: Universitetet i Stavanger | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Rapporter fra Universitetet i Stavanger;70 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | kompetanseutvikling | nb_NO |
dc.subject | utdanningsvitenskap | nb_NO |
dc.subject | ungdomsskole | nb_NO |
dc.title | Skolebasert kompetanseutvikling i partnerskap | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 179 | nb_NO |