Show simple item record

dc.contributor.editorBerg, Grete Dalhaug
dc.contributor.editorFolkvord, Kåre Andreas
dc.contributor.editorLyngstad, Hallvor
dc.date.accessioned2018-04-04T06:33:39Z
dc.date.available2018-04-04T06:33:39Z
dc.date.issued2017-11
dc.identifier.citationFolkvord, K.A., Berg, G.D., Lyngstad, H. (Eds.) (2017) Skolebasert kompetanseutvikling i partnerskap. Rapporter fra Universitetet i Stavanger, 70.nb_NO
dc.identifier.isbn978-82-7644-748-4
dc.identifier.issn0806-7031
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2492429
dc.description.abstractForord Som representanter for UH-sektor og med rolle som utviklingspartner overfor skoler i satsingen UIU, sitter vi igjen med mange erfaringer fra en spennende prosess. Samtidig sitter vi også igjen med ny og foredlet kunnskap og flere spørsmål enn da vi startet. Å være partner for skoler og kommuner i UIU gjennom skolebasert kompetanseutvikling har vært en lærende-, spennende- og krevende prosess. Vi ønsker med dette som utgangspunkt å summere våre og andres erfaringer i «Rapport fra Universitetet i Stavanger» med mål om deling av erfaringer og læring fra ulike perspektiv i satsingen UIU. Vår ambisjon med rapporten er også at historien om skolebasert kompetanseutvikling gjennom UIU ikke bare kan fortelles ut fra et UH-perspektiv, men også gi rom for å «løfte stemmen» til andre aktører i satsingen. Gjennom rapporten ønsker vi å dele perspektiv som kan oppleves som nyttig for UH-sektor, lærere og ledere i skolen Rapporten ønsker å henvende seg lærere, skoleledere og skoleeiere. I tillegg vil også rapporten være relevant for UH-sektor og lærerutdannere gjennom å bidra med erfaringer og ulike perspektiv knyttet til profesjonsutvikling og profesjonsfellesskap i skolen. Rapporten har en todelt struktur der første del omhandler ulike tekster som tar ulike perspektiv på skolebasert kompetanseutvikling fra et UH-perspektiv. Andre del presenterer erfaringer og fortellinger fra praksisfeltet. Rapporten samlet ønsker å synliggjøre noe av spennet i en skolebasert kompetanseutvikling.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherStavanger: Universitetet i Stavangernb_NO
dc.relation.ispartofseriesRapporter fra Universitetet i Stavanger;70
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectkompetanseutviklingnb_NO
dc.subjectutdanningsvitenskapnb_NO
dc.subjectungdomsskolenb_NO
dc.titleSkolebasert kompetanseutvikling i partnerskapnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber179nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal