Show simple item record

dc.contributor.authorUndheim, Marianne
dc.contributor.authorVangsnes, Vigdis
dc.date.accessioned2018-11-20T10:01:23Z
dc.date.available2018-11-20T10:01:23Z
dc.date.created2017-06-22T09:19:04Z
dc.date.issued2017-06
dc.identifier.citationUndheim, M., Vangsnes, V. (2017) Digitale fortellinger i barnehagen. Nordisk Barnehageforskning, 15 (3), pp. 1-15.nb_NO
dc.identifier.issn1890-9167
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2573914
dc.description.abstractFokus i denne artikkelen er barnehagelærernes faglige, pedagogiske og teknologiske kompetanse når de involverer barnehagebarn i produksjon av digitale fortellinger. Vi tar utgangspunkt i en kvalitativ studie med en fortolkende fenomenologisk tilnærming. Fire barnehagelærere ble intervjuet om deres erfaring med å involvere barna i produksjon av digitale fortellinger. Funnene viser at barnehagelærerne framhever det pedagogiske og teknologiske på bekostning av det faglige i sin beskrivelse av hva de vektlegger når de lager digitale fortellinger i barnehagen. De legger i liten grad vekt på sin egen faglige fortellingskompetanse. Gjennom analyse av empirien, sett i lys av teori, konkretiserer og tydeliggjør vi det vi mener er sentralt i barnehagelærernes digitale fortellingskompetanse.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherOsloMet – storbyuniversitetetnb_NO
dc.relation.urihttps://journals.hioa.no/index.php/nbf/article/view/1761
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectearly childhood educationnb_NO
dc.subjectbarnehagenb_NO
dc.subjectutdanningsvitenskapnb_NO
dc.subjectfortellingnb_NO
dc.subjectnarrativesnb_NO
dc.subjectdigitale verktøy i barnehagennb_NO
dc.subjectdigital toolsnb_NO
dc.subjectdigital historiefortellingnb_NO
dc.subjectdigital storytellingnb_NO
dc.titleDigitale fortellinger i barnehagennb_NO
dc.title.alternativeDigital stories in kindergartennb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Education: 280nb_NO
dc.source.pagenumber1-15nb_NO
dc.source.volume15nb_NO
dc.source.journalNordisk Barnehageforskningnb_NO
dc.source.issue3nb_NO
dc.identifier.doi10.7577/nbf.1761
dc.identifier.cristin1478077
dc.relation.projectUniversitetet i Stavanger: IN-10986nb_NO
cristin.unitcode217,6,4,0
cristin.unitnameInstitutt for barnehagelærerutdanning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal