Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSkeie, Geir
dc.date.accessioned2020-03-17T09:37:33Z
dc.date.available2020-03-17T09:37:33Z
dc.date.created2019-12-18T08:53:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationSkeie, G. (2019) Organiserte fellesskapsorienterte aktiviteter i skolen. Et religionsdidaktisk perspektiv på ritualer og ritualisering. DIN - Tidsskrift for religion og kultur, 2, pp. 18-48.nb_NO
dc.identifier.issn1501-9934
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2647120
dc.description.abstractArtikkelen presenterer eksempler på ritualiserende aktiviteter i skolen: skolegudstjenester; samling på skolen i anledning kritisk hendelse; høytidssamling på skolen og feiring av skolesamfunnet selv. Disse drøftes i lys av ulike perspektiver på religion og ritualisering.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNovus forlagnb_NO
dc.rightsNavngivelse-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.no*
dc.subjectreligionnb_NO
dc.subjectutdanningsvitenskapnb_NO
dc.subjectritualernb_NO
dc.subjectritualiseringnb_NO
dc.subjecthøytidernb_NO
dc.subjectskolegudstjenestenb_NO
dc.titleOrganiserte fellesskapsorienterte aktiviteter i skolen. Et religionsdidaktisk perspektiv på ritualer og ritualiseringnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Theology and religious science: 150nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280nb_NO
dc.source.pagenumber18-48nb_NO
dc.source.journalDIN - Tidsskrift for religion og kulturnb_NO
dc.source.issue2nb_NO
dc.identifier.cristin1762277
dc.relation.projectUniversitetet i Stavanger: 657397nb_NO
cristin.unitcode217,6,2,0
cristin.unitnameInstitutt for kultur- og språkvitenskap
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal