Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAbrahamsen, Eirik Bjorheim
dc.contributor.authorSelvik, Jon Tømmerås
dc.contributor.authorMoen, Vegard
dc.contributor.authorKvaløy, Jan Terje
dc.date.accessioned2021-04-26T12:01:05Z
dc.date.available2021-04-26T12:01:05Z
dc.date.created2020-11-17T14:41:18Z
dc.date.issued2020-11
dc.identifier.citationAbrahamsen, E.B., Selvik, J.T., Moen, V., Kvaløy, J.T. (2020) Om sammenhengen mellom motivasjon, studentaktiv undervisning og konstruktive tilbakemeldinger. En studie fra Universitetet i Stavanger. UNIPED, 37 (04), 298-311.en_US
dc.identifier.issn1893-8981
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2739609
dc.description.abstractI denne artikkelen undersøker vi hvorvidt det er sammenheng mellom studentaktiv undervisning og studentenes motivasjon, og videre, hvorvidt det er sammenheng mellom studentenes motivasjon og studentenes oppfatning av de faglig ansattes evne til å gi konstruktive tilbakemeldinger på studentenes arbeid. Analyse av tilbakemeldinger fra 1732 studenter ved Universitetet i Stavanger, samlet inn til Studiebarometeret i 2018, viser at det er en tydelig positiv sammenheng mellom studentaktiv undervisning og studentenes motivasjon. Det er også identifisert en tydelig og positiv sammenheng mellom studentenes motivasjon og studentenes oppfatning av de faglig ansattes evne til å gi konstruktive tilbakemeldinger på studentenes arbeid.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectuniversitets- og høyskolesektorenen_US
dc.subjectutdanningsvitenskapen_US
dc.subjectmotivasjonen_US
dc.titleOm sammenhengen mellom motivasjon, studentaktiv undervisning og konstruktive tilbakemeldinger. En studie fra Universitetet i Stavanger.en_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderCopyright © 2020 Author(s).en_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.source.pagenumber298-311en_US
dc.source.volume37en_US
dc.source.journalUNIPEDen_US
dc.source.issue4en_US
dc.identifier.doi10.18261/issn.1893-8981-2020-04-03
dc.identifier.cristin1848850
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal