Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHirpa Gelgele Lemu
dc.contributor.authorAndrei Popescu
dc.date.accessioned2022-07-12T15:51:48Z
dc.date.available2022-07-12T15:51:48Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:102983286:27831582
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3004743
dc.description.abstractOppgaven består av å designe en ny hjulspindel til ION Racing racerbilen ved hjelp av optimalisering dataverktøy og additive tilvirkning. Formålet er å finne en løsning som har mindre vekt uten å miste de fysiske og mekaniske egenskapene til hjulopphenget. Den rette additive metoden ble også valgt ved hjelp av tre prototyper som ble produsert ved Universitetet i Stavanger.
dc.description.abstractThe thesis consists of designing a new upright for the ION Racing racecar using optimization software and additive manufacturing. The purpose is to find a solution that has less weight without losing the physical and mechanical properties of the suspension setup. The right additive method was also chosen based on the three prototypes that were produced at the University of Stavanger.
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleDesign for additiv tilvirkning og topologioptimalisering av hjulspindelen på ION Formula Student – racerbil
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (TN-IKM / TN-IMBM) [1213]
    Master- og bacheloroppgaver i Konstruksjoner og materialer / Maskin, bygg og materialteknologi (maskinkonstruksjoner, byggkonstruksjoner og energiteknologi) / Masteroppgaver i Offshore teknologi: industriell teknologi og driftsledelse - Offshore technology: industrial Asset management / Masteroppgaver i Offshoreteknologi : offshore systemer (konstruksjonsteknikk og marin- og undervannsteknologi-subsea technology)

Vis enkel innførsel