dc.contributor.author | Drangeid, Magne Ivar | |
dc.date.accessioned | 2023-02-09T12:58:48Z | |
dc.date.available | 2023-02-09T12:58:48Z | |
dc.date.created | 2020-12-03T11:18:40Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Drangeid, M. (2020). Dikt som opning mot «meir-enn-mennesket» Olav H. Hauges dikting og eleven si omverd. Norsk pedagogisk tidsskrift, 104(3), 257-267. | en_US |
dc.identifier.issn | 0029-2052 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3049737 | |
dc.description.abstract | Artikkelen tek utgangspunkt i Olav H. Hauge si poetiske søking etter samkjensle med andre menneske og naturen som «meir-enn-mennesket». Med grunnlag i økokritisk, kognitiv og litteraturdidaktisk teori, diskuterer forfattaren verdsopnande kvalitetar i Hauges dikt, innanfor ramma av ei estetisk orientert litterær undervisning. Som del av ein modell for litterær berekraft, blir eleven si førestillingevne vektlagd, men òg kultur-kritisk refleksjon og integrering av livsområde som inkluderer naturen som «den Andre». På bakgrunn av funn i ny klasseromforsking argumenterer artikkelen for ei sanseleg og reflekterande litteraturundervisning der eleven dannar seg gjennom opning av både dikt og omverd. | en_US |
dc.description.abstract | In this article the point of departure is the Norwegian poet Olav H. Hauge, and his search for a deeper connection with both humans and the “more-than-human” in nature. Based on ecocritical and cognitive literary theory and pedagogy, the article discusses the world-opening potential of Hauge’s poems within aesthetic teaching. Using an ecocultural model for literary sustainability, the article places emphasis on pupils’ literary imagination, without ignoring cultural-critical reflection and integration of nature as an-Other. Supported by new comprehensive Norwegian classroom research, the article calls for a literary teaching that places more emphasis on the senses and the imagination – i.e. an opening up of both the poems and the natural environment, without downgrading reflection. | en_US |
dc.language.iso | nno | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.relation.uri | https://doi.org/10.18261/issn.1504-2987-2020-03-04 | |
dc.title | Dikt som opning mot «meir-enn-mennesket». Olav H. Hauges dikting og eleven si omverd | en_US |
dc.title.alternative | Poetic explorations of the «more-than-human». Olav H. Hauge’s poetry and pupils’ world perspectives | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | acceptedVersion | en_US |
dc.rights.holder | The author | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Humaniora: 000::Litteraturvitenskapelige fag: 040 | en_US |
dc.source.pagenumber | 257-267 | en_US |
dc.source.journal | Norsk pedagogisk tidsskrift | en_US |
dc.source.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.18261/issn.1504-2987-2020-03-04 | |
dc.identifier.cristin | 1855725 | |
dc.relation.project | Universitetet i Stavanger: IN-11621 | en_US |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | postprint | |
cristin.fulltext | postprint | |
cristin.qualitycode | 1 | |