Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorDrangeid, Magne Ivar
dc.date.accessioned2023-02-09T12:58:48Z
dc.date.available2023-02-09T12:58:48Z
dc.date.created2020-12-03T11:18:40Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationDrangeid, M. (2020). Dikt som opning mot «meir-enn-mennesket» Olav H. Hauges dikting og eleven si omverd. Norsk pedagogisk tidsskrift, 104(3), 257-267.en_US
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3049737
dc.description.abstractArtikkelen tek utgangspunkt i Olav H. Hauge si poetiske søking etter samkjensle med andre menneske og naturen som «meir-enn-mennesket». Med grunnlag i økokritisk, kognitiv og litteraturdidaktisk teori, diskuterer forfattaren verdsopnande kvalitetar i Hauges dikt, innanfor ramma av ei estetisk orientert litterær undervisning. Som del av ein modell for litterær berekraft, blir eleven si førestillingevne vektlagd, men òg kultur-kritisk refleksjon og integrering av livsområde som inkluderer naturen som «den Andre». På bakgrunn av funn i ny klasseromforsking argumenterer artikkelen for ei sanseleg og reflekterande litteraturundervisning der eleven dannar seg gjennom opning av både dikt og omverd.en_US
dc.description.abstractIn this article the point of departure is the Norwegian poet Olav H. Hauge, and his search for a deeper connection with both humans and the “more-than-human” in nature. Based on ecocritical and cognitive literary theory and pedagogy, the article discusses the world-opening potential of Hauge’s poems within aesthetic teaching. Using an ecocultural model for literary sustainability, the article places emphasis on pupils’ literary imagination, without ignoring cultural-critical reflection and integration of nature as an-Other. Supported by new comprehensive Norwegian classroom research, the article calls for a literary teaching that places more emphasis on the senses and the imagination – i.e. an opening up of both the poems and the natural environment, without downgrading reflection.en_US
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.urihttps://doi.org/10.18261/issn.1504-2987-2020-03-04
dc.titleDikt som opning mot «meir-enn-mennesket». Olav H. Hauges dikting og eleven si omverden_US
dc.title.alternativePoetic explorations of the «more-than-human». Olav H. Hauge’s poetry and pupils’ world perspectivesen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionacceptedVersionen_US
dc.rights.holderThe authoren_US
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Litteraturvitenskapelige fag: 040en_US
dc.source.pagenumber257-267en_US
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriften_US
dc.source.issue3en_US
dc.identifier.doi10.18261/issn.1504-2987-2020-03-04
dc.identifier.cristin1855725
dc.relation.projectUniversitetet i Stavanger: IN-11621en_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel