Show simple item record

dc.contributor.advisorLøvik, Anne Marte
dc.contributor.authorLitland, Odd Marius Ånonsen
dc.date.accessioned2023-03-07T16:52:45Z
dc.date.available2023-03-07T16:52:45Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:133468577:66204633
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3056635
dc.description.abstractSammendrag Bakgrunn Barn som pasient kan være en utfordring for sykepleiere i deres daglige arbeid fordi barn har manglende forståelseskunnskaper som gjør at prosedyrer og behandlinger fort blir skremmende og videre medfører at barn får økt stress og engstelse i slike situasjoner. Nåværende og framtidige barn har derfor behov for sykepleiere som har kunnskaper om avledningsteknikker for å gi best mulig sykepleie. Hensikt Hensikten med oppgaven min var å belyse hvordan man som sykepleier, ved hjelp av avledning, kan gi best mulig sykepleie til barn innlagt på sykehus, i prosedyre- og behandlingssituasjoner. Metode Metoden som er benyttet for denne oppgaven, var integrativ litteraturoversikt, kvantitativ og kvalitativ tilnærming hvor fem artikler ble analysert. Det som utgjorde besvarelsen, var resultatene fra forskningsartiklene, relevant bakgrunnslitteratur og egne refleksjoner. Resultater Resultatene viste at ulike avledningsmetoder hadde en essensiell bidragsytende faktor for å skape best mulig sykepleie til barn i prosedyre- og behandlingssituasjoner. Nøkkelord: Sykepleie, sykepleier, barn, avledningsmetoder, foreldre, sykehus
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleHvordan kan sykepleier bruke avledning i prosedyre- og behandlingssituasjoner av barn i utøvelsen av sykepleie?
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Studentoppgaver (HV) [1337]
    Master- og bacheloroppgaver i sykepleie / spesialsykepleie / helsevitenskap

Show simple item record