Økonomisk prestasjon av SOx reduksjonsmetoder på VLCCer
dc.contributor.advisor | ||
dc.contributor.author | Ketheesparan, Thishant | |
dc.date.accessioned | 2023-09-16T15:52:13Z | |
dc.date.available | 2023-09-16T15:52:13Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:129117779:22978059 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3089884 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | Verden er i stadig endring, noe som medfører tiltak for å få minket utslipp. I tanksegmentet var det store utslipp knyttet til sulfatoksider, og for å redusere dette ble det vedtatt tiltak i form av regler og forskrifter. Det resulterte i at skipene har en maksgrense på 0,1% sulfatinnhold i drivstoffet. Det blir i hovedsak benyttet tre metoder å for å oppnå dette. Den første er ved å benytte scrubbers som filtrerer ut sulfatet, den andre er ved å bruke naturgass som drivstoff, og den tredje er ved å bruke lav-sulfat olje (LSFO) som drivstoff. Dette har ført til at de forskjellige selskapene tyr til ulike strategier. Det er derfor interessant å se hvilke av disse strategiene som har bidratt til best avkastning og hva som har vært minst lønnsomt. | |
dc.description.abstract | ||
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | Økonomisk prestasjon av SOx reduksjonsmetoder på VLCCer | |
dc.type | Master thesis |
Tilhørende fil(er)
Filer | Størrelse | Format | Vis |
---|
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Studentoppgaver (TN-ISØP) [1411]
Master- og bacheloroppgaver i Byutvikling og urban design / Offshore technology : risk management / Risikostyring / Teknologi/Sivilingeniør : industriell økonomi / Teknologi/Sivilingeniør : risikostyring / Teknologi/Sivilingeniør : samfunnssikkerhet