Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorKetheesparan, Thishant
dc.date.accessioned2023-09-16T15:52:13Z
dc.date.available2023-09-16T15:52:13Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:129117779:22978059
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3089884
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractVerden er i stadig endring, noe som medfører tiltak for å få minket utslipp. I tanksegmentet var det store utslipp knyttet til sulfatoksider, og for å redusere dette ble det vedtatt tiltak i form av regler og forskrifter. Det resulterte i at skipene har en maksgrense på 0,1% sulfatinnhold i drivstoffet. Det blir i hovedsak benyttet tre metoder å for å oppnå dette. Den første er ved å benytte scrubbers som filtrerer ut sulfatet, den andre er ved å bruke naturgass som drivstoff, og den tredje er ved å bruke lav-sulfat olje (LSFO) som drivstoff. Dette har ført til at de forskjellige selskapene tyr til ulike strategier. Det er derfor interessant å se hvilke av disse strategiene som har bidratt til best avkastning og hva som har vært minst lønnsomt.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleØkonomisk prestasjon av SOx reduksjonsmetoder på VLCCer
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (TN-ISØP) [1411]
    Master- og bacheloroppgaver i Byutvikling og urban design / Offshore technology : risk management / Risikostyring / Teknologi/Sivilingeniør : industriell økonomi / Teknologi/Sivilingeniør : risikostyring / Teknologi/Sivilingeniør : samfunnssikkerhet

Vis enkel innførsel