dc.contributor.author | Heng, Michael | |
dc.contributor.author | Aasen, Lise Chantrier | |
dc.contributor.author | Ytterdal, Anne | |
dc.contributor.author | Moore, Hilde Alette Smedstad | |
dc.contributor.author | Næss, Hans Eyvind | |
dc.date.accessioned | 2024-02-23T08:31:14Z | |
dc.date.available | 2024-02-23T08:31:14Z | |
dc.date.created | 2023-11-21T08:56:38Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Heng, M., Aasen, L. C., Ytterdal, A., Moore, H. S., & Næss, H. E. (2023). Anders Lauritsen Smith–barokkens store mester?. Kunst og kultur, (3), 90-109. | en_US |
dc.identifier.issn | 0023-5415 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3119518 | |
dc.description.abstract | Stavanger domkirke er utsmykket med en prekestol og fem epitafier skåret og malt i perioden 1658–1676. Det barokke inventaret er i kunsthistorien tilskrevet Anders Lauritsen Smith. Nye funn i primærkilder slik som regnskap, rettsprotokoller og brev, samt resultater fra undersøkelser av verktøyspor og visuelle trekk ved gjenstandene, trekker denne attribusjonen i tvil. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Anders Lauritsen Smith – barokkens store mester? | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | The authors | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Humaniora: 000::Kunsthistorie: 120 | en_US |
dc.source.journal | Kunst og kultur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.18261/kk.106.3. | |
dc.identifier.cristin | 2199226 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |