Browsing UiS Brage by Author "Ohna, Stein Erik Solbø"
Now showing items 1-10 of 10
-
Changes in Educational Planning for Deaf and Hard of Hearing Children in Scandinavia over the Last Three Decades
Dammeyer, Jesper; Ohna, Stein Erik Solbø (Peer reviewed; Journal article, 2021-04)Approaches to deaf education in Scandinavia have been shaped and buffeted by controversies and debates about language, educational policy, and new technology. By way of thematic analysis of the content of national policy ... -
Differentiation in education: a configurative review
Eikeland, Ingunn; Ohna, Stein Erik Solbø (Peer reviewed; Journal article, 2022)Differentiation in education can be seen as a means of responding to student diversity in order to meet the vision of a school for all. Differentiation has been widely addressed within a western context, and it appears to ... -
Inkluderende praksis i barnehage og skole : erfaringer fra SUKIP-prosjeket
Ohna, Stein Erik Solbø; Mjøs, Marit (Chapter, 2023) -
Mangfold, inkludering og utdanning : gode intensjoner og komplekse realiteter
Skeie, Geir; Fandrem, Hildegunn; Ohna, Stein Erik Solbø (Chapter, 2022)Denne boka springer ut av overbevisningen om at elevmangfold er både en realitet, en ressurs og en utfordring. Elevmangfoldet i norsk skole gjør seg gjeldende i alle fag, på tvers av fag og i skolehverdagen. De som arbeider ... -
Masterforum som arena for veiledning og profesjonsfaglig samarbeid : erfaringer fra SUKIP
Ohna, Stein Erik Solbø; Moen, Vegard (Chapter, 2023)This chapter describe how the SUKIP-project has involved master’s students in the research. It explains how the students have gained access to SUKIP-data from kindergarten and school and how guidance and collaboration ... -
Månedsmøtet som arena for gjensidig profesjonslæring for barnehage og PP-tjeneste
Ohna, Stein Erik Solbø; Hillesøy, Siv (Chapter, 2023)Both research and national governing documents call for knowledge about how the kindergarten should facilitate inclusive practice. There is a demand for models for competence development that capture the kindergarten’s ... -
Opplæring i og på tegnspråk i en inkluderende skole : om individuelle rettigheter og vilkår for deltakelse
Ohna, Stein Erik Solbø (Chapter, 2022)Artikkelen drøfter dilemma som skolesystemet konfronteres med når hørselshemmede elevers rett til opplæring «i og på tegnspråk» skal ivaretas innenfor en skole som skal fremme elevers deltakelse i inkluderende fellesskap. ... -
The process evaluation of a school-based physical activity intervention: influencing factors and potential consequences of implementation
Åvitsland, Andreas; Ohna, Stein Erik Solbø; Dyrstad, Sindre Mikal; Tjomsland, Hege Eikeland; Lerum, Øystein; Leibinger, Eva (Peer reviewed; Journal article, 2020)Purpose This paper evaluates the implementation of a school-based physical activity intervention and discusses how the intervention outcomes can be influenced by the implementation. Design/methodology/approach In four ... -
Skoleassistenten - en uklar aktør i norsk skole.
Usken, Svein Roald Laland (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-06)Skoleassistenten- en uklar aktør i norsk skole. En studie av skoleassistentens deltakelse i skolefellesskapet og rolle knyttet til elevmangfoldet. Formålet ved denne studien er å belyse hvilke kompetanser skoleassistentene ... -
Å legge til rette for kompetanseutvikling i faglige fellesskap - et samarbeid mellom barnehage og PP-tjenesten
Ohna, Stein Erik Solbø; Hillesøy, Siv (Peer reviewed; Journal article, 2022)Artikkelen redegjør for prosessen med utvikling av design for to tverrfaglige innovasjonsprosjekt i barnehager. Forfatterne tar utgangspunkt i forskning som etterlyser modeller for samarbeid om kompetanseutvikling som ...