Mangfold, inkludering og utdanning : gode intensjoner og komplekse realiteter
Original version
Skeie, G., Fandrem, H. & Ohna, S.E. (2022). Mangfold, inkludering og utdanning. Gode intensjoner og komplekse realiteter. I: G. Skeie, H. Fandrem & S. E. Ohna (red.), Hvordan arbeide med elevmangfold? (s. 9-23). 10.55669/oa100301Abstract
Denne boka springer ut av overbevisningen om at elevmangfold er både en realitet, en ressurs og en utfordring. Elevmangfoldet i norsk skole gjør seg gjeldende i alle fag, på tvers av fag og i skolehverdagen. De som arbeider i skolen, og vi som utdanner lærere og driver forskning som skal bidra til økt kunnskap om utdanning, har en felles oppgave i å legge til rette for at en mangfoldig elevgruppe kan få en god skole. I denne boka finnes ulike bidrag til å forstå konsekvensene av elevmangfoldet, utfordringene mangfoldet reiser, og måter å arbeide med elevmangfold på.