Blar i Master's theses (SV-HH 2008-2017) på emneord "VDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213"
Viser treff 1-20 av 111
-
A comparision of employees’ perceived job situation among team members in virtual versus face-to-face teams
(Masteroppgave/UIS-SV-HH/2016;, Master thesis, 2016-05-17)The globalization and increased competition, in combination with pressure to quickly adapt and find good solutions in complex situations, has forced companies to change organizational structures. To organize in team, is ... -
A Critical Assessment of Outsourcing in the Oil & Gas Industry
(Masteroppgave/UIS-SV-HH/2016;, Master thesis, 2016-05-20)Outsourcing is a well-debated phenomenon and it seems there is a quite common opinion for a company to be successful; it has to follow the trend of outsourcing. Outsourcing is something most industries practice, and certainly ... -
A qualitative study regarding the importance of marketing communication for international expansion among Norwegian entrepreneurial companies
(Masteroppgave/UIS-SV-HH/2016;, Master thesis, 2016-06)According to EU’s Innovation Union Scoreboard from 2015, Norway is a moderate innovator performing below the EU average for most dimensions and most indicators of innovation. Furthermore, according to research conducted ... -
A smarter home, the smarter choice?
(Masteroppgave/UIS-SV-HH/2016;, Master thesis, 2016-06-13)In a world of expanding connected products, home automation has shown itself as one of the biggest trends to follow. Home automation is the automation of the home via highly advanced systems that control multiple functions ... -
A strategic analysis of the industrial dynamics of Car-Bo Garasjeporter AS
(Masteroppgave/UIS-SV-HH/2015;, Master thesis, 2015-06-15)The garage door industry is an attractive industry to enter and thereby it is experiencing a significant increase with respect to competition. By addressing this industry, one gets an improved image on the challenges ... -
A study of Customer satisfaction at Scantrol and how Marketing Strategy can drive Customer loyalty for existing customers in the Fishery segment
(Masteroppgave/UIS-SV-HH/2016;, Master thesis, 2016-06-04)Denne oppgaven studerer kundetilfredshet ved Scantrol og identifiserer drivere av lojalitet for eksisterende kunder i fiskerisegmentet. Hensikten med studien er å komme frem til en markedsstrategi som kan styrke lojaliteten. ... -
A sustainable GBS - A critical review of the shared services model in Statoil
(Masteroppgave/UIS-SV-HH/2016;, Master thesis, 2016-05-20)I min masteroppgave har jeg undersøkt om det er mulig å sette en grense for hva som bør produseres i markedet og hva som bør beholdes internt. I tillegg ønsker jeg å undersøke hvilken påvirkning tjenesteutsettingen har ... -
Alternative rekrutteringsmetoder - audition
(Masteroppgave/UIS-SV-HH/2014;, Master thesis, 2014-05-08)Vi tror at fenomenet rekruttering er i sterk endring, og at vi vil se mange nye varianter av de elementene vi har omtalt i denne oppgaven i fremtiden. Det er viktig, og kommer til å bli enda viktigere, å ansette riktig ... -
Analyse av tids og kostnadsutvikling for Statoil Leteboring Norge.
(Masteroppgave/UIS-SV-HH/2015;, Master thesis, 2015-05)I denne oppgaven er totalt 903 letebrønner på norsk og britisk sokkel analysert for overordnet tids- og kostnadsutvikling i perioden 2000 til 2013. Totalt er 205 av disse brønnene boret av Statoil, mens de resterende 698 ... -
Are fundamentals behind the price rise or speculative factors - if so, are there any portents of a housing bubble in Norway today?
(Masteroppgave/UIS-SV-HH/2016;, Master thesis, 2016-07)Norway has gone through a period of very high growth and skyrocketing housing prices. The run-up in housing prices has happened due to fundamental factors low unemployment, increasing population, disposable income, high ... -
Arena for samspill? - et lederperspektiv på implementering av planlagt endring
(Masteroppgave/UIS-SV-HH/2015;, Master thesis, 2015-05-18)Dagens teknologi endrer måten folk flest bruker bank, og man ser en bransje i endring. Målet med studien var å studere implementering av en planlagt, strategisk endring i SR-Bank. Jeg ønsket å se hvilke faktorer som hadde ... -
Bedriftens samfunnsansvar og krisehåndtering: En studie av Volkswagens dieselsak i 2015
(Masteroppgave/UIS-SV-HH/2017;, Master thesis, 2017-05)Verden står overfor stadig større klimautfordringer som en følge av økt forurensning og CO2-utslipp. Til tross for at flere vestlige land stadig investerer mer i fornybar energi, er olje- og gass fremdeles primærkilden til ... -
Beyond Budgeting - Bruk av Beyond Budgeting i et uforutsigbart marked
(Masteroppgave/UIS-SV-HH/2016;, Master thesis, 2016-05-06)Studiens formål er å belyse Beyond Budgeting som et relativt nytt fenomen innen økonomistyring, samt å vurdere om dette kunne vært et bedre styringsverktøy for Oceaneering i dagens markedssituasjon fremfor bruk av tradisjonelle ... -
Budgeting and alternative solutions in Archer - the well company
(Masteroppgave/UIS-SV-HH/2016;, Master thesis, 2016-05-20)This thesis is based on criticism against traditional budgeting and explores an alternative solution within the oil service company Archer. It is limited to theory from Beyond Budgeting and covers the Norwegian legal ... -
Budsjettdisiplin i sykehus : holdninger og handlingsintensjoner, lojalitet og forpliktelse
(Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2010;, Master thesis, 2010)Manglende budsjettdisiplin er en av de foreslåtte forklaringene til økonomiske utfordringer i sykehussektoren. Hensikten med denne studien er å belyse og forklare fenomenet budsjettdisiplin, forstått som evne og vilje ... -
Buy versus Rent of cargo carrying units in the Wireline segment at Schlumberger Norway
(Masteroppgave/UIS-SV-HH/2016;, Master thesis, 2016-07-13)In today's economy with dramatically low energy prices, it is extremely important to make all the processes efficient and lean inside an organization in order to eliminate unnecessary costs. Schlumberger supplies its ... -
Børsnoteringer og påfølgende kursstabilisering
(Masteroppgave/UIS-SV-HH/2011;, Master thesis, 2011)Kursstabilisering innebærer transaksjoner som har som formål å påvirke markedsprisen på finansielle instrumenter i bestemte situasjoner, med dette for å begrense prisvolatilitet og andre signifikante kursfall, som ikke kan ... -
Capturing and identifying Customer Value in a B2B environment: A case from Norwegian Oil and Gas Asset Integrity Service Providers
(Masteroppgave/UIS-SV-HH/2017;, Master thesis, 2017-05-22)Without suitable business model and strategies, companies have tough time surviving and sustaining in any market. Customer value is a corner stone in most businesses. Customer needs are dynamic, changing from time to time ... -
Consumption patterns for salmon and herring in Russia, with focus on factors influencing the total consumption frequency
(Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2009, Master thesis, 2009)The thesis is a quantitative and descriptive study, aiming to increase the knowledge about consumption of salmon and herring in Moscow and St.Petersburg. Data collected for Norwegian Seafood Export Council (NSEC), have ... -
Corporate identities behaviour under the larger merger
(Masteroppgave/UIS-SV-HH/2014;, Master thesis, 2014-05-08)Under temavalget for oppgaven jeg har prøvd å satse på å jobbe med noe som ikke bare fanger min interesse, men er også høyt relevant for dagens trender i arbeidslivet. Da det er nettopp anvendelse av teori kunnskaper en ...