• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Economics and Business Administration
  • Master's theses (SV-HH 2008-2017)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Economics and Business Administration
  • Master's theses (SV-HH 2008-2017)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Consumption patterns for salmon and herring in Russia, with focus on factors influencing the total consumption frequency

Birkeland, Kjersti Sirnes
Master thesis
Thumbnail
Åpne
Birkeland, Kjersti Sirnes.pdf (791.8Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/183727
Utgivelsesdato
2009
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Master's theses (SV-HH 2008-2017) [412]
Sammendrag
The thesis is a quantitative and descriptive study, aiming to increase the knowledge about

consumption of salmon and herring in Moscow and St.Petersburg. Data collected for

Norwegian Seafood Export Council (NSEC), have been used in order to establish a

consumption pattern over a four-year period.

The theoretical framework has been concentrated around understanding consumer behaviour,

learning about possible factors influencing final behaviour.

Using the statistical software SPSS and Stata, models were estimated in order to find positive

or negative influence from a number of independent variables to the dependent variables,

consumption frequency.

The findings showed among others that demographic variables played a less important role in

determining consumption frequency, than assumed. Variables measuring preferences had a

strong impact on consumption frequency of both herring and salmon. However we see

differences in their influence depending on the years.

On the basis of the results, opportunities are created for marketing activities in order for

Norwegian exporters to increase their market shares in Russia.-----------------------------------------------------------------------Oppgaven er en kvantitativ, deskriptiv studie av sild og laksekonsum i Russland. Målet med

oppgaven er å øke kunnskapsnivået rundt Russland som marked, og avdekke hvilke faktorer

som påvirker konsumentens atferd.

Utgangspunktet for oppgaven er data samlet inn på vegne av Eksportutvalget for fisk, over en

fire års periode. Det blir årlig utført omfattende spørreundersøkelser av respondenter i

Moskva og St. Petersburg, for å øke kunnskapsnivået rundt markedspotensialet og best mulig

utnytte dette.

Teorier vedrørende konsumatferd blir brukt for å forklare resultatene, sammen med tidligere

forskning på lignende problematikk.

Statistikkprogrammene SPSS og Stata har blitt brukt for å estimere modeller som anslår en

positiv eller negativ påvirkning på konsumfrekvensen av sild og laks.

Resultatene viste blant annet at demografiske variabler hadde en svakere påvirkning på

konsumfrekvensen enn antatt. Preferansevariabler derimot, hadde en sterk påvirkning på

konsumet av både sild og laks. Det var imidlertid vanskelig å anslå klare trender, da

resultatene for hvert av årene ga ulike utslag på konsumfrekvensen.
Beskrivelse
Master's thesis in Firm management
Utgiver
University of Stavanger, Norway
Serie
Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2009

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit