• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Economics and Business Administration
  • Master's theses (SV-HH 2008-2017)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Economics and Business Administration
  • Master's theses (SV-HH 2008-2017)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Organisering og optimalisering av virksomhetsorganisasjoner som driver formidling via bredbåndsbaserte løsninger

Hystad, Halvdan Ramsdal
Master thesis
Thumbnail
Åpne
Hystad, Halvdan Ramsdal.pdf (3.315Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/183763
Utgivelsesdato
2009
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Master's theses (SV-HH 2008-2017) [412]
Sammendrag
Denne oppgaven setter søkelys på utbredelsen og bruk av internett over bredbåndstilkoblinger

i norske hustander og bedrifter. I oppgaven beskrives ett paradigmeskifte for tradisjonelle

formidlingsvirksomheter innen nyhets- og underholdningsmedieformidling. Internett som

verktøy viser til å ha endret spillereglene i interaksjonen mellom formidlingsvirksomheter og

deres kunder. Mange aktører leter etter nye, effektive og lønnsomme organisasjonsstrukturer

for å møte den nye hverdagen. Utviklingstrekkene som synes klare i denne oppgaven er at

man går mer og mer i retning av at produksjon og konsumpsjon av innhold i stadig større grad

blir digitalisert. Samtidig er en modnet gruppe av internettbruker i ferd med å ta del i å skape

sin egen nyhets og underholdningshverdag. Dette har delvis kommet som en årsak av

tilgjengeligheten til internett, som er høy, og delvis ved at stadig flere produkter og tjenester

orienterer seg mot internett som formidlings- og salgskanal.

Oppgaven viser til en rekke eksempler på selskaper, tjenester og applikasjoner som over de

siste 5 årene har vert med å prege utviklingsretningen. Videre presenteres noen konsepter og

applikasjoner som kan være med å prege den fremtidige utviklingen. Avslutningsvis blir det

gitt en skisse over de endringer i organisasjonsstruktur og tilordning til markedene moderne

formidlingsvirksomheter i en media 2.0 hverdag kan ta inn over seg og planlegge i sine

effektiviserings- og restruktureringsplaner som er aktuelle med hensyn på

konjunktursvingninger som skyldes finanskrisen som satte inn høsten 2008.
Beskrivelse
Master's thesis in Firm management
Utgiver
University of Stavanger, Norway
Serie
Masteroppgave/UIS-SV-IØL/2009

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit