Blar i Studentoppgaver (SV-IMS) på forfatter "Pollestad, Margareth"
-
Do we need the "laws" of filmmakingnto craft a good film.
Nordlander, Kevin (Bachelor thesis, 2022)This paper takes a look at "STAY", "Lost Highway", and my own film"FILM". It analyses how they have broken the "laws" of filmmaking, and what effect that has had on the films. -
Empati via det audiovisuelle
Hagen Jøsendal, Haldor (Bachelor thesis, 2021)En audiovisuelle analyse av norges tøffeste -
Filmatisk næranalyse av stil i musikkproduksjon
Sahl, Elisabeth (Bachelor thesis, 2021) -
Formatet Luksusfellen
Adolfsen, Ida (Bachelor thesis, 2023)Jeg skal i denne bacheloroppgaven sammenligne den norske, danske og svenske versjonen av TV-programmet Luksusfellen. Programmet har blitt en populær underholdningsserie som hjelper folk med å få kontroll over sin personlige ... -
Hvordan forsterker programdesignet i programmet Labyrint hovedkarakteren Daidalos personlighet og rolle?
Bjånes, Olav Johan (Bachelor thesis, 2021)Oppgaven ser på hvordan lyddesignet og setdesignet bidrar til å forsterke rollen til hovedkarakteren Daidalos -
Psykologisk thriller - en sjanger full av virkemidler. Hvordan bruker psykologiske thrillere virkemidler som lyd, lys og kinematografi for å engasjere seeren?
Tvetene, Kaja Gustavsen (Bachelor thesis, 2023)Dette er en bacheloroppgave som analyserer filmene "Split" og "Silence of the lambs" og bruken av virkemidlene lyd, lys og kinematografi. Det er først noe teori og så sammendrag av hver film, så en analysedel som er ... -
Visuelle metaforer i filmatisk fortelling
Nymoen, William Hansen (Bachelor thesis, 2023)En retorisk analyse om hvordan visuelle virkemidler som lys og farge, brukes til å skape visuelle metaforer i filmatiske fortellinger. -
What makes a plot twist in a whodunit work?
Brønmo Hansen, Mikael (Bachelor thesis, 2022)The prupose of the study was to analyse the 2019 movie, "Knives Out," and compare it to my own bachelor movie, "Undercover," to figure out what makes a plot twist in a whodunit work and if I had managed to use what I had ...