Blar i Studentoppgaver (SV-IMS) på forfatter "Sjøvaag, Helle"
-
Falske nyheters påvirkning på journalistikkens legitimitet
Bogen, Simon Elias; Vikøren, Andreas (Bachelor thesis, 2023)Vi lever i et samfunn hvor det - de siste årene - har blitt vanskeligere å skille mellom hva som er ekte, og hva som er falske nyheter. Den hurtige veksten til falske nyheter i nyhetsbildet har både ført til tillitsbrudd ... -
Falske nyheters påvirkning på journalistikkens legitimitet
Bogen, Simon Elias; Vikøren, Andreas (Bachelor thesis, 2023)Vi lever i et samfunn hvor det - de siste årene - har blitt vanskeligere å skille mellom hva som er ekte, og hva som er falske nyheter. Den hurtige veksten til falske nyheter i nyhetsbildet har både ført til tillitsbrudd ... -
Hva er forskjellen på Resett-plakaten og Vær Varsom-plakaten? Et innblikk i det alternative mediets presseetikk.
Harestad, Joachim (Bachelor thesis, 2022)Denne bacheloren inneholder et innblikk i Resetts presseetikk som et alternativt medie. Presseetikken er livsviktig for journalistikkens profesjonelle arbeid. Denne bacheloren forsøker å bidra til forskning i etikk i ... -
Monitoring the Pulse of the Planet: Assessing the Transformative Potential of Applying the UN Biodiversity Lab as a Governance Instrument
Nygaard, Astrid (Master thesis, 2023)The current degraded state of nature proves that global efforts to reverse the loss of biodiversity has not yet been sufficient. However, in December 2022, a significant milestone was achieved as the international community ... -
Omstilling i lokale mediehus under oppkjøp
Elle, Karen (Masteroppgave/UIS-SV-IMS/2020;, Master thesis, 2020-06)Digitalisering har ført til store omstillinger for flere bransjer. Mediebransjen har siden innføringen av internett på 1990-tallet gått stadig mer over på digitale plattformer. Dette fører naturligvis også til omstillinger ... -
Veien til digital samhandling: Fortellinger fra Konsulentbedrift X
Hill, Pernille Amelia (Masteroppgave/UIS-SV-IMS/2020;, Master thesis, 2020-06-13)Formålet til oppgaven er å se nærmere på hvilke faktorer som er avgjørende i implementeringen av digitale samhandlingsplattformer, basert på samtaler med ansatte i Konsulentbedrift X. De tre faktorene tillit, struktur og ...