Blar i Studentoppgaver (SV-IMS) på emneord "sosiale medier"
Viser treff 1-7 av 7
-
Bruk av sosiale medier i kommunal krisekommunikasjon
(Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2017;, Master thesis, 2017-06-11)Denne studien er en del av masterprogrammet i samfunnssikkerhet ved Universitetet i Stavanger. Sosiale medier er et relativt nytt verktøy for kommunene i deres krisehåndtering. På bakgrunn av dette var det interessant ... -
En strategisk vurdering av Museum Stavanger AS bruk av sosiale medier med hovedfokus på Stavanger Kunstmuseum og Facebook
(Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2011;, Master thesis, 2011)Oppgaven analyserer Museum Stavanger AS(MUST) sin nåværende situasjon og hvordan endringer i omgivelsene har ført til et større press i konkurranse om publikums oppmerksomhet. Fokus har blitt satt på organisatorisk tenkning ... -
Frivillig i krisehåndtering: Hva påvirker om frivillige velger å arbeide for selvorganiserte grupper vs. formelle organisasjoner?
(Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2016;, Master thesis, 2016-06-15)Da den syriske flyktningekrisen for alvor traff Europa og de greske strendene sommeren 2015, oppstod det et stort engasjement og en stor mobilisering i den norske befolkningen. Flere nordmenn, sammen andre europeere, pakket ... -
Hvordan kan bedrifter kommunisere samfunnsansvar gjennom sosiale medier, for å oppnå legitimitet, og øke interessenters bevissthet og engasjement?
(Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2014;, Master thesis, 2014-06-16)Flere av dagens bedrifter har for liten innsikt og bevissthet om deres forhold som påvirker samfunn og miljø. Ved at virksomhetene forbruker Jordens ressurser, og påvirker samfunn lokalt og globalt, har de et grunnleggende ... -
Kampen om arbeidskraften
(Masteroppgave/UIS-SV-IMS/2019;, Master thesis, 2019-06)Å ha flinke folk på laget er en sentral del av lederjobben. Denne masteravhandlingens formål er å finne de ferdigheter og nøkkelkvalifikasjoner som i dag er de mest relevante og som kreves for å lykkes i arbeidsmarkedet ... -
Krise - alle mann på Twitter! Et studie av politidistrikt i Norge og deres anvendelse av Twitter som krisekommunikasjonsverktøy.
(Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2014;, Master thesis, 2014-06-12)Den raskeste måten å dele viktig informasjon på i en krise er ikke lenger gjennom mediekanaler som televisjon og aviser. Twitter er et sosialt medie som under flere nyere kriser har vist seg å være et nyttig verktøy for ... -
Kriskommunikation- en relation mellan ansvariga myndigheter och befolkningen
(Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2016;, Master thesis, 2016-06-15)De senaste åren har sociala medier blivit ett allt viktigare verktyg vid kriser. Under de närmsta fyra dagarna efter terrorhandlingarna i Oslo och på Utøya 2011 skickades 25000 tweets på Twitter. De nya medierna anses ...